Coraz więcej mniejszych, lokalnych firm decyduje się na pozycjonowanie stron internetowych. Konkurencja w wielu branżach jest ogromna, co oznacza, że trzeba zadbać o jak najlepszą widoczność w sieci. Zrobić to można przez określone działania SEO, które skupione będą m.in. na regionalnym charakterze działalności przedsiębiorstwa. Jak pozycjonować firmę lokalną na Śląsku? Co proponują agencje marketingowe?
Coraz więcej mniejszych, lokalnych firm decyduje się na pozycjonowanie stron internetowych. Konkurencja w wielu branżach jest ogromna, co oznacza, że trzeba zadbać o jak najlepszą widoczność w sieci. Zrobić to można przez określone działania SEO, które skupione będą m.in. na regionalnym charakterze działalności przedsiębiorstwa. Jak pozycjonować firmę lokalną na Śląsku? Co proponują agencje marketingowe?
Pozycjonowanie firmy lokalnej na Śląsku – od czego zacząć?
Pozycjonowanie lokalnego biznesu na Śląsku może okazać się skomplikowane dla osób, które dopiero przenoszą swoją firmę do sieci lub zwyczajnie nie znają się na sposobach zwiększenia jej widoczności w sieci. Wówczas dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy wiedzą, jakie działania podjąć, by wpłynąć na popularność witryny w wyszukiwarce. Pozycjonowanie na Śląsku to m.in. agencja SEO Bizzit, mająca wieloletnie doświadczenie w branży marketingu internetowego. Na jakich działaniach należy się skoncentrować, chcąc wypromować lokalny biznes?
Pozycjonowanie strony internetowej firmy lokalnej
Pozycjonowanie lokalne skupia się na zwiększeniu widoczności witryny na frazy kluczowe powiązane z konkretnym regionem. Dodając do zapytania np. miasto, wyniki, które zostaną wyświetlone, będą w większości lokalne. Internauta szybciej więc znajdzie to, czym jest zainteresowany.
Pozycjonowanie strony należy zacząć od kwestii technicznych. Niektóre firmy decydują się najpierw na audyt SEO, czyli pogłębioną analizę witryny, a później na optymalizację strony internetowej. Działania te biorą pod uwagę czynniki, które zwiększają popularność witryny w wyszukiwarce. Trzeba więc wyeliminować błędy na stronie, zadbać o unikalną treść i odpowiedni dobór słów kluczowych. Znaczenie ma nawet szybkość ładowania strony. Jeśli internauta będzie musiał długo czekać, aż zobaczy to, czego szuka, raczej przejdzie do konkurencji.
W kontekście pozycjonowania lokalnego istotne jest zadbanie o zakładkę „kontakt” na stronie internetowej. Adres firmy musi być aktualny, internauta nie może mieć problemu ze zlokalizowaniem przedsiębiorstwa. Warto dodać nie tylko sam adres, ale również numery telefonów i e-maile, za pomocą których można skontaktować się z przedstawicielami firmy.
Wizytówka Google Moja Firma
Firmy działające lokalnie powinny mieć wizytówkę Google Moja Firma. Wspiera ona lokalne SEO, jest widoczna w mapach Google, pojawia się w wynikach organicznych wyszukiwania, a do tego zwiększa wiarygodność firmy w oczach internautów. Stworzenie wizytówki daje możliwość pozycjonowania w mapach Google. Niektórzy klienci szukają firm bezpośrednio, w pobliżu miejsca, w którym aktualnie się znajdują. Obecność firmy na mapie ułatwia im ten proces, co jest oczywiście opłacalne z punktu widzenia właścicieli biznesów lokalnych.
Aktualne dane NAP
Przy pozycjonowaniu lokalnym ważne jest też zwrócenie uwagi na zgodność danych NAP (Name, Adress, Phone). Przedsiębiorstwo może, a nawet powinno pojawiać się w katalogach firm, w bazach regionalnych. Należy zadbać o to, by wszędzie widoczny był ten sam, aktualny adres firmy. To zwiększa wiarygodność takiego biznesu, ale też dodatkowo wspiera pozycjonowanie lokalne.