Zakończyły się prace związane z wymianą całej nawierzchni jezdni oraz dylatacji na wiadukcie drogowym na ul. Celnej. Most zamknięty od 2 listopada został dzisiaj, 11 grudnia otwarty dla samochodów. Koszt wszystkich prace wyniósł prawie 440 tys. zł.
Przypomnijmy, że prowadzone prace na wiadukcie miały wpływ na zmianę organizacji ruchu w rejonie ul. Celnej, która od 2 listopada była zamknięta na odcinku od skrzyżowania ul. Celnej z ul. Zachodnią do skrzyżowania ul. Celnej ze zjazdem północnym w stronę DK88. Na wiadukcie prowadzono roboty związane z demontażem istniejącej dylatacji stalowej i montażem nowej na całej szerokości obiektu. W ramach realizowanych prac drogowcy wykonali również betonowania przęsła i przyczółka w rejonie osadzania dylatacji oraz wyremontowali chodniki w rejonie dylatacji, nawierzchnię na wiadukcie o łącznej powierzchni około 650 mkw i wpusty deszczowe, a także wymienili przerdzewiałe osłony trakcyjne.
Początkowo nawierzchnia miała być wymieniona jedynie w rejonie dylatacji, jednak w trakcie prac stwierdzono konieczność jej wymiany na wiadukcie i dojazdach, dlatego też, aby na wiosnę 2021 roku nie zamykać ponownie mostu, zdecydowano się na przeprowadzenie tych robót podczas obecnego remontu obiektu.
Warto dodać, że od soboty, 12 grudnia zostanie przywrócona stała trasa linii autobusowej nr 167.
Przypomnijmy, że prowadzone prace na wiadukcie miały wpływ na zmianę organizacji ruchu w rejonie ul. Celnej, która od 2 listopada była zamknięta na odcinku od skrzyżowania ul. Celnej z ul. Zachodnią do skrzyżowania ul. Celnej ze zjazdem północnym w stronę DK88. Na wiadukcie prowadzono roboty związane z demontażem istniejącej dylatacji stalowej i montażem nowej na całej szerokości obiektu. W ramach realizowanych prac drogowcy wykonali również betonowania przęsła i przyczółka w rejonie osadzania dylatacji oraz wyremontowali chodniki w rejonie dylatacji, nawierzchnię na wiadukcie o łącznej powierzchni około 650 mkw i wpusty deszczowe, a także wymienili przerdzewiałe osłony trakcyjne.
Początkowo nawierzchnia miała być wymieniona jedynie w rejonie dylatacji, jednak w trakcie prac stwierdzono konieczność jej wymiany na wiadukcie i dojazdach, dlatego też, aby na wiosnę 2021 roku nie zamykać ponownie mostu, zdecydowano się na przeprowadzenie tych robót podczas obecnego remontu obiektu.
Warto dodać, że od soboty, 12 grudnia zostanie przywrócona stała trasa linii autobusowej nr 167.
Galeria zdjęć:
Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: Archiwum UM Bytom/Hubert Klimek