Dzielnicowi z drugiego komisariatu uczestniczyli w spotkaniu z seniorami w ramach programu "Bezpieczny Senior". Spotkanie odbyło się w budynku przedszkola przy ulicy Oświęcimskiej w Bytomiu. Przedmiotem rozmowy był temat związany z oszustwami na tak zwanego policjanta, wnuczka, czy pracownika banku. Seniorzy mieli okazję dowiedzieć się, co robić, gdy zadzwoni oszust i jak nie dać się oszukać.

Dzielnicowi z Komisariatu Policji II w Bytomiu wczoraj zorganizowali spotkanie poświęcone bezpieczeństwu seniorów. Głównym celem spotkania było przekazanie informacji dotyczących sposobu działania oszustów, którzy wykorzystują metodę na tak zwanego policjanta, wnuczka, czy pracownika banku. Aspirant Grzegorz Grela, sierżant sztabowy Weronika Rucińska i sierżant Tomasz Żurawski w budynku przedszkola przy ulicy Oświęcimskiej przedstawili sytuacje, w jakich seniorzy najczęściej padają ofiarą złodziei oraz oszustów. Przypomnieli, że policjanci nigdy nie żądają od ludzi wypłacania i przekazywania pieniędzy i przestrzegali przed zbytnią ufnością wobec obcych oraz przed wpuszczaniem nieznanych osób do domu. Policjanci radzili, co należy zrobić, gdy zadzwoni oszust i jak postąpić, aby nie dać się zmanipulować i zostać oszukanym.

Dlatego, jeśli zadzwoni telefon i w słuchawce usłyszymy osobę, która podaje się za policjanta, zakończmy rozmowę telefoniczną. Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Policjanci nigdy nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach, czy akcjach telefonicznie i w żadnym przypadku nie żądają od ludzi pieniędzy! Nigdy policjanci nie każą wypłacać, czy też przelewać gotówki na podane przez telefon konto bankowe! W żadnym wypadku nie wyrzucajmy pieniędzy przez okno, nie zostawiajmy we wskazanych miejscach i nie przekazujmy nieznanym nam osobom. To nie są policjanci, tak działają oszuści!

Nagranie audio Profilaktyka_Seniorzy.m4a

Opis nagrania: Jak nie dać się oszukać.

Pobierz plik Profilaktyka_Seniorzy.m4a (format mp3 - rozmiar 1.7 MB)