Aby uczuć się efektywnie nie wystarczy chcieć, ale trzeba też umieć. Metodom skutecznego przyswajania wiedzy poświęcony jest projekt grupy licealistów z I LO, którzy biorą udział w olimpiadzie Zwolnieni z teorii.

Projekt "Study.not.hard" realizowany przez uczniów III klasy o profilu politechnicznym to kontynuacja projektu "The light side of physics", który ma na celu naukę efektywnego przyswajania wiedzy.

Uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego

- Przechodząc do szkoły średniej, zobaczyliśmy wielką barierę między tym, ile wymagano od nas w szkole podstawowej, a ile w szkole średniej. Mieliśmy problemy z przyswajaniem dużej ilości wiedzy w krótkim czasie. Postanowiliśmy zgłębić ten temat. Zobaczyliśmy, że jest wiele metod przyswajania wiedzy, których nikt nas nigdy w podstawówce nie nauczył. Podczas warsztatów podzielimy się nimi z uczniami klas od 4 do 8 - mówi Joanna Tokarz, inicjatorka projektu.

Jak się uczyć efektywnie

Jak podkreślają twórcy projektu, istotne jest, aby uczniowie, którzy wkrótce rozpoczną edukację w szkole średniej, nie bali się natłoku nauki, która ich czeka.

- Stawiamy nie tylko na praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez doświadczenia, ale także na naukę szybkiego zapamiętywania. Zapraszamy pobliskie szkoły do udziału w naszych warsztatach. Na nich pokażemy praktyczne sposoby na przyjemną naukę oraz zagłębimy się w świat zagadkowych eksperymentów naukowych. Wszystko to dziać się będzie według naszej maksymy #Study.not.hard - zachęcają licealiści.

Warsztaty odbędą się w dniach 20.02 - 28.02 w I LO przy ul. Strzelców Bytomskich. Więcej na stronie: https://www.facebook.com.

Logotyp logotyp Zwolnieni z teorii