Jak nie dać się oszukać - warsztaty dla niesłyszących



Polski Związek Głuchych realizuje projekt, który ma chronić konsumentów z wadą słuchu przed nieuczciwymi praktykami na rynku finansowym. Konsumenci dowiedzą się także jak bezpiecznie pożyczać pieniądze i jak je inwestować.

Warsztaty organizowane są w ramach projektu „Ochrona praw konsumentów – osób z niepełnosprawnością słuchu. W każdym województwie PZG organizuje po dwa warsztaty w języku migowym, które dotyczą zagadnień finansowych i praw konsumenckich. Powstaną również filmy instruktażowe – zarówno dla osób z wadą słuchu, jak i pracowników banków. Pierwsi poznają zagadnienia związane ze sprzedażą produktów finansowych, takich jak polisolokaty czy kredyty, drudzy dowiedzą się o potrzebach w zakresie obsługi osób niesłyszących.

Eksperci w języku migowym przybliżą zagadnienia ze świata finansów. Uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda ochrona konsumenta na rynku pożyczkowym oraz jak bezpiecznie pożyczać pieniądze. Poznają także strategie inwestowania i poszerzą swoją wiedzę na temat oszczędzania. Zapoznają się ze specyfiką kredytu walutowego, polisolokat oraz obligacji korporacyjnych. Poznają też główne obszary działalności instytucji chroniących konsumentów oraz nadzorujących rynek finansowy, takich jak: Narodowy Bank Polski (NBP), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) i Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).

Nauczą się również dbać o bezpieczeństwo finansów w internecie. Celem projektu jest ochrona osób głuchych przed zagrożeniami związanymi z zarządzaniem finansami, zwiększenie ich wiedzy o produktach bankowych oraz prawach konsumenckich, a także ograniczenie ich barier komunikacyjnych. Ważne jest również podniesienie wiedzy pracowników instytucji finansowych na temat potrzeb osób z wadą słuchu.

Projekt jest finansowany ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Potrwa do końca roku.

Wiećej informcji znajdziesz tutaj.
ul1.jpg

Autor: AK