Każdego dnia powstają setki nowych stron internetowych a każda z nich chce być widoczna w wynikach wyszukiwań. Uzyskania wysokich miejsc w rankingu firm nie jest proste i wymaga pomocy specjalisty SEO, a tych na rynku pracy brakuje. Skąd taki deficyt specjalistów SEO skoro potencjalne zarobki są bardzo atrakcyjne? Praca w dziale pozycjonowania wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i analitycznego umysłu. Jakie cechy powinien mieć skuteczny specjalista ds. pozycjonowania stron?

Zmysł marketingowy

Pozycjonowanie stron jest ściśle powiązane z tworzeniem marketingowych treści. Bezpowrotnie minęły czasy, gdzie content tworzony był jedynie pod algorytmy i boty, obecnie musi on również zaciekawić odbiorcę. Wymusza to na specjalistach SEO posiadanie umiejętności redagowania tekstów marketingowych i reklamowych, ponieważ nie każdy zadanie tworzenia treści będzie powierzane profesjonalnemu copywriterowi.

Umiejętności techniczne

Optymalizacja stron - pojęcie doskonale znane każdemu specjaliście ds. SEO. Wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron zaczynają się od audytu SEO strony internetowej. Jego wyniki wskazują jakie elementy techniczne strony muszą ulec poprawie, żeby witryna osiągała lepszy ranking. Za wprowadzenie wielu technicznych zmian na stronie odpowiedzialny jest właśnie SEOwiec. Potrzebna, więc będzie dogłębna znajomość zasad funkcjonowania stron internetowych a także podstaw programowania.

Specjalista ds. pozycjonowania

Cierpliwość

Poprawa pozycji strony w internecie zajmuje długie miesiące, wymaga to cierpliwego, zaplanowanego i systematycznego działania. Nie jest to zawód dla osób, które natychmiastowo chcą widzieć efekty swojej pracy. Co więcej, osoba odpowiedzialna za pozycjonowania musi również uświadomić klienta, że jest to proces czasochłonny a częste zmiany strategii i koncepcji SEO negatywnie wpływają na pozycję strony.

Profesjonalizm

To podpunkt bardzo ogólny, który można przypisać wielu zawodom. Jest to jednak bardzo ważna cecha, jeśli chcemy zdobywać nowych klientów. Warto pamiętać, że usługi pozycjonowania nie są tanie a efekty można zauważyć dopiero po kilku miesiącach. Wymaga to dużego profesjonalizmu w relacji z klientem, który powinien czuć, że zaufał odpowiedniej osobie czy też firmie. Tylko w ten sposób można zbudować cenioną markę w branży pozycjonowania stron.

Chęć nauki

Cała branża marketingu internetowego ulega ciągłym, szybkim zmianom. Nie inaczej jest z całą branżą pozycjonowania stron w internecie. Wystarczy sięgnąć do jakiejkolwiek książki na temat pozycjonowania sprzed kilku lat by przekonać się jak wiele zmieniło się w kwestii skutecznych metod poprawy pozycji w wyszukiwarce Google. Jeszcze niedawno uważano linki za podstawę skutecznego pozycjonowania, dziś mówi się tylko o bezpiecznym i jakościowym linkowaniu. Praca w branży SEO wymaga ciągłego dokształcania się poprzez uczestnictwa w szkoleniach, konferencjach czy też branżowych warsztatach. A tych nie brakuje, co roku organizowane są w największych polskich miastach jak Warszawa, Poznań czy też Kraków.

Zdolności komunikacyjne

Link building, linkowanie, content marketing - pojęcia te niewiele mówią przeciętnemu właścicielowi małego biznesu. Również tacy klienci zgłaszają się do agencji SEO. Zadaniem specjalistów SEO jest w tym przypadku edukacja klienta a wymaga to rozwiniętych zdolności interpersonalnych i komunikacyjnych. Przydadzą się one również w sytuacjach stresowych, kiedy klient będzie gorączkowo dopytywał - dlaczego wydane już przez niego pieniądze nie przekładają się jeszcze na efekty.

cechy, które powinien mieć Mistrz SEO

Specjalista SEO gwarancją wysokiej pozycji

Wpisując w wyszukiwarkę Google frazę “pozycjonowanie stron Kraków” otrzymujemy kilkadziesiąt propozycji stron internetowych. Jak z tłumu agencji SEO wybrać najlepszą? Sprawdź doświadczenie, odbyte kursy i szkolenia a także referencje od klientów. To właśnie one w największym stopniu potwierdzają kompetencje specjalisty SEO.