Pozycjonowanie stron. Czym jest SEO copywriting?

Jednym z podstawowych działań, wspierających pozycjonowanie stron internetowych, jest SEO copywriting. Oznacza on tworzenie treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarkę, czyli zawierających odpowiednie słowa kluczowe, a przy tym wartościowych dla odbiorców.

Czym SEO copywriting różni się od zwykłych tekstów? Są to przede wszystkim treści tworzone pod SEO, których celem jest nie tylko przyciągnięcie uwagi czytelnika, ale również sprawienie, że strona stanie się bardziej wartościowa w oczach algorytmu wyszukiwarki. Osiąga się to poprzez treści wysokiej jakości, poprawne językowo i merytorycznie, w których w naturalny sposób wplecione są słowa kluczowe, ważne dla danej witryny. Słowa kluczowe są dobierane do każdej strony indywidualnie i powinny łączyć się z branżą, w której działa dana firma (np. frazy ogólne, jak „pozycjonowanie stron internetowych”), a często także z jej lokalizacją (frazy lokalne, np. „pozycjonowanie stron Inowrocław”). Ważne jest także odpowiednie ich rozmieszczenie i ilość – nie powinny występować zbyt często, aby Google nie uznało tekstu za spam. Dobry SEO copywriting zapewnia też odpowiednie sformatowanie tekstu, w tym nagłówków, na które roboty wyszukiwarki również zwracają uwagę.

SEO copywriting może obejmować wiele treści – są to zarówno teksty na strony internetowe i blogi, jak i wpisy do katalogów stron, na zaplecza i tzw. precle.

Celem dobrego SEO copywritingu jest stworzenie treści, która będzie odpowiednio zoptymalizowana pod Google, dzięki czemu może znacząco wpłynąć na miejsce strony w wynikach wyszukiwania. Musi to być przy tym tekst wysokiej jakości, który będzie również ciekawy i przydatny dla odbiorcy. Jedynie zgrabne połączenie tych dwóch założeń sprawia, że tekst pisany w duchu SEO będzie spełniał wszystkie swoje funkcje.

Pozycjonowanie on site i off site – na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych to kompleksowa usługa, obejmująca wiele działań. Można podzielić je na dwa rodzaje: on site, czyli działania wykonywane w obrębie witryny oraz off site, realizowane poza nią.

Pozycjonowanie on site obejmuje przede wszystkim odpowiednie zoptymalizowanie strony internetowej pod wymagania wyszukiwarki. W ramach tych działań m.in. przygotowuje się wartościowe treści zawierające słowa kluczowe, porządkuje się strukturę strony, poprawia błędy w jej kodzie, zwiększa szybkość jej ładowania się. Są to bardzo ważne zadania z punktu widzenia pozycjonowania, ponieważ przystosowują witrynę do wymagań Google i pozwalają jej poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. W ich efekcie strona staje się także bardziej przyjazna dla użytkownika, co również przekłada się na większy sukces marki.

Działania off site również mają ogromne znaczenie dla pozycjonowania. Obejmują przede wszystkim link building, czyli pozyskiwanie dla witryny wartościowego profilu linków – jeśli do strony prowadzi wiele odnośników wysokiej jakości, umiejscowionych na zaufanych serwisach w sieci, algorytm wyszukiwarki wyżej ją ocenia. Źródłem linków mogą być branżowe blogi, katalogi firm, fora internetowe, wysokiej jakości zaplecza czy artykuły sponsorowane, zamieszczane na dużych portalach.

Zarówno działania on site, jak i off site powinny być prowadzone na stronie na bieżąco. Pozwala to uniknąć ewentualnych błędów i dostosować witrynę do aktualnych wymagań wyszukiwarki, dzięki czemu może ona osiągnąć i utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Wszystkimi tymi zadaniami powinien zająć się dobry specjalista SEO, który oceni, które działania będą najbardziej potrzebne danej witrynie, by mogła osiągnąć zadowalające wyniki. Zajmie się także wdrażaniem zmian i stałym monitorowaniem aktualnych potrzeb strony względem nowych wymagań wyszukiwarki.