Kolejny etap prac przybliżający zakończenie budowy nowej hali lodowiska właśnie się rozpoczął. Po zamontowaniu band przyszła kolej na próbne mrożenie tafli lodowiska, która ma już około pół centymetra. Mrożenie próbne potrwa jeszcze co najmniej do piątku.
Przypomnijmy, że ostatnio na lodowisku trwały intensywne prace związane z montażem band, szafek w szatniach dla zawodników oraz żelbetowych stopni zewnętrznych schodów. Ponadto trwały roboty malarskie i wykończeniowe w sali gimnastycznej, jak również zamontowano inteligentny system oświetlenia, który umożliwia sterowanie światłami podczas imprez hokejowych w hali i tablicę wyników. Warto dodać, że cały czas trwają prace związane z montażem elewacji z wizerunkiem hokeisty. Na razie płyty elewacyjne są przykryte specjalną folią, jednak już wkrótce będziemy mogli zobaczyć końcowy efekt prowadzonych tam robót.
Budowa nowej hali lodowiska przy ul. Pułaskiego 71 to jedna z najważniejszych w ostatnich latach inwestycji sportowych realizowanych w Bytomiu, na której skorzystają wszyscy mieszkańcy naszego miasta. Nowoczesny obiekt będzie kosztował około 42 mln zł, z czego aż 15 mln to dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki, jakie pozyskało nasze miasto, a oddany do użytku zostanie już w tym roku.
Główna konstrukcja nośna hali wykonana będzie w technologii żelbetowej monolitycznej, natomiast konstrukcja dachu wsparta na drewnianych dźwigarach. Warto podkreślić, że budynek administracyjny zostanie wkomponowany w nowy obiekt i będzie stanowić z nim jedną całość, a ponadto w hali powstanie zaplecze szatniowe dla drużyn gospodarzy i gości. Nowa hala lodowiska pomieści ponad 1400 widzów.
Hala przy Pułaskiego będzie spełniała także wymogi bezpieczeństwa. Oprócz monitoringu i pomieszczeń dla służb odpowiedzialnych za utrzymanie bezpieczeństwa w hali, zaplanowano również lokale dla policji i straży pożarnej w bezpośrednim sąsiedztwie koordynatora ds. bezpieczeństwa. Przed budynkiem lodowiska powstanie około 120 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych oraz autokarów, nowe dojazdy, układ dróg wewnętrznych wokół hali oraz plac manewrowy pełniący funkcję drogi pożarowej.