Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Bytom

W odpowiedzi na skargi konsumenckie UOKIK zbadał praktyki stosowane przez dwanaście biur podróży. Badane firmy zmieniły niezgodne z prawem zasady - turyści otrzymają zwrot pieniędzy za niewykorzystane bony turystyczne.

Ustawa covidowa przewidywała udzielenie wsparcia przedsiębiorcom turystycznym, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji w związku z obostrzeniami nakładanymi z powodu COVID-19. W obliczu zamkniętych granic, ograniczeń w przemieszczaniu się, zawieszonych lotów, czy decyzji podejmowanych przez niektóre kraje o czasowym zamknięciu hoteli i ośrodków wypoczynkowych wiele usług turystycznych zostało niezrealizowanych.

Vouchery podróżne stanowiły nową formę rozliczenia się agencji turystycznych z konsumentami. Zamiast zwrotu gotówki biura podróży mogły zaproponować klientom bon będący ekwiwalentem wpłaconej wcześniej sumy.

Na skutek licznych sygnałów konsumenckich UOKIK wziął pod lupę organizacje turystyczne sprawdzając, jak w praktyce rozliczane są bony. Wątpliwości wzbudziły warunki regulaminów dotyczące informowania klientów o voucherach turystycznych, w szczególności te mogące wprowadzać w błąd co do przysługującego im prawa do zwrotu niewykorzystanej wartości vouchera zarówno w trakcie jego obowiązywania, jak i po upływie terminu ważności.

Więcej informacji na stronie: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=18819.