Dzieci polskie i ukraińskie wzięły udział w zajęciach z kodowania i programowania z wykorzystaniem mat, robotów i klocków edukacyjnych. Tego typu pomoce naukowe kształtują logiczne myślenie, spostrzegawczość, wyobraźnię, umiejętność myślenia analitycznego. Mają za zadanie przygotować dzieci do programowania z wykorzystaniem komputerów.

 

Na początek młodzi uczestnicy bibliotecznych wyzwań zmierzyli się w ramach zajęć „Kodowanie! Jakie to proste” z obrazkami ukrytymi w zakodowanych diagramach. Każdy z obrazków należało prawidłowo rozkodować układając go za pomocą kolorowych kwadracików na specjalnej macie. Zadanie wzbudzało sporo emocji. Dzieci na etapie tworzenia obrazków próbowały odgadywać, co będzie efektem finalnym. I tak misie przypominały świnki, kotki i pieski, a mikołaje, bałwanki, renifery i świąteczne choinki od razu były oczywiste. W końcu święta tuż, tuż... 

Sporo emocji dostarczyła dzieciom zabawa robotami i klockami edukacyjnymi. Tu trzeba było wykazać się umiejętnością analitycznego myślenia. Prawidłowe zakodowanie robota przekładało się na jego właściwe poruszanie po przygotowanej trasie. Zadanie to nie należało do najprostszych. Czasem dopiero po kilku próbach robot wykonywał to, o co chodziło dzieciom. Z kolei konstrukcje z klocków pozwoliły uczestnikom zrozumieć, jak przełożyć energię kinetyczną na ruch. Zadania wymagały od dzieci sporo zaangażowania i wymuszały współpracę. Język nie stanowił żadnej bariery komunikacyjnej. Zresztą dzieci z Ukrainy mówią już całkiem dobrze po polsku. Kolejny raz potwierdziła się zasada, że dzieci bardzo szybko przyswajają każdą wiedzę, a nauka nie stanowi dla nich żadnego problemu.

 

  • kodowanie_1
  • kodowanie_10
  • kodowanie_11
  • kodowanie_12
  • kodowanie_13
  • kodowanie_14
  • kodowanie_15
  • kodowanie_16
  • kodowanie_17
  • kodowanie_18
  • kodowanie_19
  • kodowanie_2
  • kodowanie_20
  • kodowanie_21
  • kodowanie_22
  • kodowanie_23
  • kodowanie_3
  • kodowanie_4
  • kodowanie_5
  • kodowanie_6
  • kodowanie_7
  • kodowanie_8
  • kodowanie_9

 

Zadanie sfinansowano ze środków Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
GZM logo nazwa fuksja