1600 uczniów z bytomskich szkół podstawowych wzięło udział w warsztatach zorganizowanych przez grupę licealistów z I LO, którzy w ramach projektu Study.not.hard przygotowali cykl zajęć poświęcony metodom skutecznego przyswajania wiedzy.
Uczestnicy warsztatów poznali tajniki efektywnych metod przyswajania wiedzy, a także zastosowali tę wiedzę w praktyce, wykonując wiele doświadczeń z przedmiotów przyrodniczych.
- Nawiązaliśmy współpracę z 10 partnerami i zrealizowaliśmy projekt z udziałem trzech programów partnerskich. Udało nam się też zebrać ponad 3 tys. zł, które przeznaczyliśmy na przeprowadzenie naszych warsztatów. Jesteśmy dumni z tego, że tylu młodych ludzi, którzy za niedługo rozpoczną swą edukację w szkole średniej, przeszło na “jasną stronę nauki” - mówi Joanna Tokarz, inicjatorka projektu.
Projekt "Study.not.hard" realizowany przez uczniów III klasy o profilu politechnicznym to kontynuacja projektu "The light side of physics", który ma na celu naukę efektywnego przyswajania wiedzy. Projekt bierze udział w Olimpiadzie "Zwolnieni z teorii".
Patronat nad warsztatami objął prezydent Mariusz Wołosz.