Rozpoczął się długi majowy weekend, a wraz z nim sezon kolei wąskotorowej. Skorzystaj z oferty najstarszej czynnej na świecie kolei wąskotorowej. Dzisiaj pierwszy pociąg wyruszył ze stacji Bytom Wąskotorowy. Do stacji Bytom Karb Wąskotorowy pasażerowie pojechali tradycyjną spalinową lokomotywą, zaś dalej już do Tarnowskich Gór parowozem „Ryś”, które Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych dzięki pomocy Miasta Bytom pozyskało w grudniu 2021 roku.

Przejedź się wąskotorówką

Dzisiaj kolejka pojedzie jeszcze dwa razy. Wyruszy ze stacji Bytom Wąskotorowy o 12:15 oraz 15:15. Bilety na podróż dostępne są zarówno przez stronę bilety.sgwk.eu oraz u konduktora. Cena biletu - 20 zł normalny oraz 15 zł ulgowy (w jedną stronę), zaś dzieci do lat 4 przejazd mają bezpłatny.

Plakat z rozkładem jazdy

Jeśli dzisiaj nie zdążysz, nic straconego. Na trasę popularny „Ryś” wyjedzie jeszcze 3 maja, a także w niedzielę - 7, 14, 21 i 28 maja.

Atrakcje z okazji rozpoczęcia sezonu

Zapraszamy również do zwiedzania Izby Tradycji na stacji Bytom Karb Wąskotorowy (izba jest czynna w godz. od 11:00 do 16:00), stacji Bytom Karb Wąskotorowy z przewodnikiem o godz. 11:30 i 14:30 i taboru kolei wąskotorowej oraz zakupu pamiątek związanych z kolejami wąskotorowymi.


170 lat jednej z największych atrakcji turystycznych w Bytomiu i na Śląsku

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to jedna z największych atrakcji turystycznych w naszym regionie oraz jeden z najważniejszych elementów Szlaku Zabytków Techniki. Można nimi dojechać do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach, Rezerwatu „Segiet” w Bytomiu - Suchej Górze oraz nad Zalew Nakło - Chechło.

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych powstało w roku 2003, a celem jego istnienia jest zachowanie w jak najlepszym stanie istniejących linii, budynków i taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz ochrona dziedzictwa przemysłowego. Jego wolontariusze i pracownicy wykonują prace obejmujące wszelkie aspekty działania firmy kolejowej - od utrzymania porządku na terenie stacji i wzdłuż torów poprzez remonty nawierzchni kolejowej, remonty taboru aż po prowadzenie wszelkiej niezbędnej dokumentacji.