Modernizacja sieci komputerowej wraz z zakupem nowych serwerów, to kolejna inwestycja związana z podniesieniem bezpieczeństwa danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Bytomiu. Realizacja inwestycji kosztowała blisko 1,5 mln zł i w całości została sfinansowana dzięki pozyskanemu przez miasto dofinansowaniu w ramach grantu „Cyfrowa Gmina”.
- Realizacja tej inwestycji znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa danych przetwarzanych w Urzędzie - mówi Krzysztof Gut, naczelnik Wydziału Informatyki Urzędu Miejskiego w Bytomiu. - W ramach wykonanych prac w budynku przy ul. Smolenia 35 gruntowanie zmodernizowaliśmy sieć komputerową oraz serwerownię, dostosowując je do wytycznych Krajowych Ram Interoperacyjności oraz doposażyliśmy Urząd w nowe, bardzo wydajne serwery - podkreśla Krzysztof Gut.
Inwestycja sfinansowana dzięki pozyskanemu dofinansowaniu
W ramach inwestycji wykonano m.in.: strefę bezpieczeństwa, system kontroli wejścia, monitoringu wizyjnego oraz monitoringu parametrów środowiskowych. Zamontowane zostały specjalistyczne szafy serwerowe, nowa sieć elektryczna, system klimatyzacji. Wykonano lub zmodernizowano sześć piętrowych punktów dystrybucyjnych wyposażając je w sprzęt aktywny, zasilanie awaryjne, system monitorowania, dostarczono oraz wdrożono nowe serwery.
Nowoczesne środowisko serwerowe
W ogłoszonym przetargu swoje oferty złożyli przedstawiciele największych producentów serwerów: Hewlett Packard, Dell oraz Lenovo. W wyniku przeprowadzonego postępowania wybrano sprzęt marki Lenovo i to na bazie tego producenta powstało nowoczesne środowisko serwerowe w Urzędzie Miejskim w Bytomiu.
Cała inwestycja została sfinansowana dzięki grantowi pozyskanemu przez gminę Bytom w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”, a wszystkie prace kosztowały prawie 1,5 mln zł.