System ŚKUP /Śląska Karta Usług Publicznych/ zostanie wyłączony dzisiaj 28 września. Oznacza to, że niektóre z rozwiązań i kanałów sprzedaży, m.in. automaty biletowe, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i kasowniki, nie będą dostępne lub ich funkcjonalności zostaną ograniczone.
27 września był ostatnim dniem dokonywania transakcji w systemie ŚKUP. Po tej dacie nie ma już możliwości dokonywanie płatności bezgotówkowych na Portalu Klienta, Punktach Obsługi Pasażera oraz w Mobilnej Aplikacji ŚKUP, a także wyłączona została płatność gotówkowa w kioskach oraz Punktach Obsługi Pasażera.
Z kolei dzisiaj 28 września nastąpi wyłączenie działania systemu ŚKUP. Od tego dnia pasażerowie nie będą mogli korzystać z taryfy odległościowej, a także z zapisanych na karcie ŚKUP biletów jednorazowych i biletów wieloprzejazdowych. W tym czasie wyłączona zostanie również możliwość kupowania i kodowania zapisywanych na karcie ŚKUP biletów elektronicznych - zarówno w punktach sprzedaży, Punktach Obsługi Pasażera, automatach biletowych, na Portalu Klienta ŚKUP, jak i w aplikacji „Mobilny ŚKUP”. Zamiast tego, pasażerowie będą mogli w POP kupić 30-dniowe bilety papierowe (dostępne będą obydwie formy płatności - zarówno gotówkowa jak i bezgotówkowa).
W tym czasie Zarząd Transportu Metropolitalnego zachęca do zakupu biletów elektronicznych (poprzez aplikacje mobilne, w tym przez dostępną już dla pasażerów aplikację Transport GZM, w której są dostępne wszystkie bilety z taryfy ZTM) lub biletów papierowych.
Od 28 września tablice SDIP, które znajdują się przy przystankach, wskazywać będą rozkładowe czasy przyjazdów autobusów, tramwajów i trolejbusów.
Bilety papierowe w automatach biletowych z systemem ŚKUP będą sprzedawane za gotówkę do 30 września.
Pasażerów zachęcamy do śledzenia strony Transport GZM, gdzie zostało opisane działanie nowego systemu oraz etapy przejścia ze ŚKUP na Transport GZM. Pomocą służą również konsultanci infolinii działającej całą dobę pod numerem: 800 16 30 30.