ZUS zachęca do ograniczenia wizyt w placówkach



Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie wizyt w placówkach ZUS w całym kraju. W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej, wysłać maila lub skorzystać z portalu PUE ZUS.

W przypadku potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00. Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 18.00. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl. Dodatkowo, w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą pracowały w godzinach od 8.00 do 15.00

Kontakt możliwy jest także za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na temat kontaktu online pod adresem:
https://www.zus.pl/baza-wiedzy/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/informacje-dotyczace-pue

Doradca w sprawie ulg i umorzeń

Przedsiębiorcy zainteresowani formami wsparcia ZUS w sytuacji niemożności opłacenia na czas składek na lub chcący uzyskać informację na temat rozłożenia długu na raty mogą kontaktować się z doradcami ds. ulg i umorzeń. Doradca zaproponuje przedsiębiorcy najdogodniejszą formę spłaty należności (np. rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności składek). Pomoże w wypełnieniu dokumentacji niezbędnej do udzielenia ulgi i poinformuje o etapach rozpatrywania wniosku. Usługa skierowana jest do osób, które mają trudności i zaległości w regulowaniu składek. Z usługi tej mogą skorzystać nie tylko przedsiębiorcy, ale także inne osoby, które są zobowiązane do spłaty należności, w tym również osoby zobowiązane do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.

Kontakt telefoniczny z ZUS

Dzwoniąc pod numer infolinii ZUS, tel.: 22 560 16 00, w dni robocze w godz. od 7:00 do 18:00, po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy w zależności od sprawy:

o 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

o 2 - Renty i emerytury,

o 3 – Zasiłki,

o 4 - Informacje dla ubezpieczonych,

o 5 - Informacje dla płatników,

o 7 - Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności

o 9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji


Autor: Iwona Wronka
Zdjęcia: Pixabay