Pracujesz w gastronomii. Te ułatwienia poprawią jakość obsługi klienta

Wraz z biegiem czasu wszyscy chcemy stawać się coraz lepsi i coraz wydajniejsi. Dotyczy to nas samych, a więc naszego samorozwoju, ale również środowiska, w którym żyjemy, czyli naszego miejsca zamieszkania, miejsca pracy, szkoły, czy też innych miejsc, w których często przebywamy. Uczymy się, nabywamy wiedzę bezpłatną lub odpłatną, chodzimy do szkół, uczęszczamy na kursy, czy po prostu pobieramy lekcje u osób, które bardziej się na czymś znają niż my sami.

Prowadząc swoją działalność, tym bardziej powinno nam zależeć na rozwoju i udoskonaleniu swojej pracy, swoich produktów czy usług, gdyż dzięki temu możemy mieć szansę na pozyskanie większej ilości klientów, a co za tym idzie, możemy uzyskać możliwie jak największe dochody. Skupmy się na branży gastronomicznej. W jej przypadku rozwój jest ciągły, wiedza jest bardzo szeroka i warto zgłębiać ją non stop, jednak poza zwiększaniem swojej wiedzy, jest kilka możliwości, których zadaniem jest poprawa jakości obsługi klienta, a przede wszystkim można bardzo usprawnić sobie to poprzez oprogramowanie dla gastronomii.

Jak można poprawić jakość obsługi klienta?


Tak jak już wcześniej wspomniano nabywanie wiedzy i samorozwój jest ogromnie ważny. Sprawdza się również właśnie w gastronomii. Gastronomia to głównie jedzenie, to wiadomo. Mimo wszystko jednak przepisów na przygotowywanie wszelkiego rodzaju dań, ciast, deserów jest całe mnóstwo, a my prawdopodobnie i tak nigdy nie będziemy w stanie wszystkich ich znać, dlatego ważne jest w tym przypadku stałe nabywanie wiedzy o nowych przepisach, technikach przygotowywania czy podawania jedzenia, czy o nowych urządzeniach. Druga strona gastronomii to kontakt z klientem, który zawsze powinien być możliwie na jak najwyższym poziomie. W tej kwestii również można się przecież douczać.

Tak naprawdę jest całe mnóstwo kursów bądź też darmowej wiedzy, chociażby w Internecie, dotyczącej pracy kuchni czy kelnerów. Na przykład jako kucharz można szkolić się w kwestii atrakcyjnego układania potraw na talerzu czy też konkretnego rodzaju kuchni, na przykład w zakresie kuchni molekularnej. Jako kelner natomiast można doszkalać się w zakresie w stabilnym trzymaniu tacy, co wcale nie jest takie proste, jakie się wydaje, ale również można po prostu uczyć się nowego języka, by móc rozmawiać z zagranicznymi klientami. Przy czym im więcej dana osoba wie i potrafi w danej dziedzinie, będzie ona bardziej atrakcyjna w oczach pracodawcy, a z kolei jako pracodawca powinniśmy szukać pracowników z jak największą wiedzą, doświadczeniem oraz umiejętnościami. W gastronomii ważny jest również sprzęt. Bez niego nie zdziała się wiele. Wszelkie piece, wyciągi, czy nawet chłodnie najlepiej by były możliwie jak najlepszej jakości, żeby unikać sytuacji, w której coś się popsuje.

Jak działa oprogramowanie dla gastronomii?

Oprogramowania dla gastronomii to coś, co zdecydowanie ułatwiło pracę w wielu lokalach. Działają one na zasadzie programu, który możliwy jest do odczytania zazwyczaj na komputerach lub tabletach. Takie rozwiązanie pozwala przede wszystkim na zapis zamówienia przez kelnera, a także odczytanie go w kuchni. Zazwyczaj obsługa lokalu za pomocą tabletów czy komputerów zbiera zamówienia od klientów, zapisuje je w programie, który zwykle jest bardzo intuicyjny, a w kuchni za pomocą specjalnej drukarki drukowany jest papierowy bon z uporządkowanymi zamówieniami, przez co kucharze wiedzą dokładnie co przygotować. Często podobny bon drukuje się również dla samej obsługi, gdyż zdarza się zazwyczaj, że i ona przygotowuje dla gości na przykład napoje.