Clickbait to obecnie niestety częste zjawisko spotykane w internecie. Polega ono na nadawaniu niewiarygodnych, wręcz sensacyjnych tytułów artykułom, które w rzeczywistości nie zawierają nic ciekawego. Co gorsza do takich treści mogą wkraść się również fake newsy, czyli częściowo lub całkowicie nieprawdziwe informacje biznesowe. Takie artykuły lepiej omijać szerokim łukiem, ponieważ potrafią być naprawdę szkodliwe.
Szerzenie nieprawdziwych wiadomości wiąże się z kształtowaniem fałszywego poczucia, że jesteśmy na bieżąco z wszelkiego rodzaju newsami, a w rzeczywistości nie mamy o nich pojęcia. Co więcej, istnieje ryzyko szybkiego ich rozprzestrzeniania z uwagi na sensacyjny charakter. Ludzie chcą się dzielić szokującymi informacjami, co w tym przypadku przynosi same szkody.
Jak uniknąć clickbaitowych artykułów?
Przeglądając informacje biznesowe warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Pierwszym etapem weryfikacji wiarygodności witryny powinno być sprawdzenie, kto tworzy publikowane tam treści. Dziś autorem strony może być praktycznie każdy, co niesie za sobą niebezpieczeństwo szerzenia niesprawdzonych informacji. Najlepiej jest unikać stron, które nie cieszą się popularnością wśród osób dobrze zorientowanych w biznesie. Jeśli portal publikuje wartościowe treści, to z pewnością jest w stanie zgromadzić szerokie grono świadomych odbiorców i będzie polecany przez wielu specjalistów.