Marketing online jest kluczowym elementem dla każdego lokalnego biznesu, który chce dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w Internecie. Istnieje wiele sposobów na reklamowanie się w Internecie, dzięki którym możesz dotrzeć do nowych klientów i zainteresować ich swoją ofertą. Szczególnie skutecznym systemem reklamowania jest Google Ads, ale w przypadku lokalnej firmy świetnie sprawdzą się też Facebook Ads, Instagram Ads, czy nawet TikTok Ads.
Reklama w Google Ads
Google Ads to system reklamowy, który umożliwia promowanie za pomocą reklam tekstowych, graficznych i wideo na różnych serwisach i stronach internetowych z grupy Google, w tym w wynikach wyszukiwania Google, czy sekcji Google Zakupy. Reklamy te są pokazywane użytkownikom, którzy wpisali słowa kluczowe związane z produktami lub usługami, które oferuje dany biznes lokalny. Google Ads oferuje nawet specjalną reklamę dla biznesów lokalnych, dzięki której możesz dotrzeć do odbiorców w swojej okolicy. Świetnie sprawdza się w tym przypadku profil Google Moja Firma, dzięki któremu informacje o Twojej firmie mogą wyświetlić się w Mapach Google. Google AdWords to doskonały sposób na wypromowanie swojej firmy i wyróżnienie się wśród konkurencji z branży. Wypróbuj kampanię u eksperta od reklamy w Google.
Reklama w Facebook Ads
Oprócz Google Ads, świetnym sposobem na wypromowanie lokalnego biznesu jest system reklamowy Facebook Ads, który jak sama nazwa wskazuje, pozwala na promowanie firmy w platformie Facebook. Reklamy te mogą być pokazywane w różnych miejscach, takich jak:
- strona główna, z aktualnymi treściami publikowanymi przez użytkowników,
- Facebook Stories, czyli krótkie filmiki znajdujące się u góry ekranu,
- prawa kolumna widoczna podczas przeglądania,
- Marketplace,
- grupy na Facebooku,
- Messenger.
Facebook Ads to skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są aktywni na serwisie Facebook i mogą być zainteresowani produktami lub usługami, które oferuje Twój lokalny biznes.
Reklama w Instagram Ads
Instagram Ads jest częścią platformy reklamowej Facebooka, dzięki czemu reklamodawcy mogą korzystać z tej samej platformy reklamowej, co na Facebooku i wyświetlać reklamy w dwóch miejscach jednocześnie. Reklamodawcy mogą wybierać między różnymi formatami reklam, takimi jak zdjęcia, filmy, karuzela zdjęć, reklamy w Stories, IGTV, reklamy w wynikach wyszukiwania i innymi. Mogą również ustawić budżet i okres trwania reklamy, a także monitorować i analizować wyniki reklamy.
Reklama w TikTok Ads
TikTok to ciągle rozwijająca się platforma, która również umożliwia reklamowanie różnego rodzaju biznesów, także lokalnych. TikTok Ads pozwala na promowanie firm za pomocą różnych formatów reklam, takich jak:
- Filmik w sekcji Dla Ciebie.
- Brand Takeover, czyli reklama w formie krótkiego filmu bez możliwości pominięcia, wyświetlająca się od razu po włączeniu aplikacji (głównym zamysłem jest zwiększenie rozpoznawalności marki).
- Hashtag challenge — firma tworzy wyzwanie, którego podejmują się użytkownicy TikToka, a przy tym używają konkretnego hashtagu, dzięki czemu skutecznie promują markę.
- TopView, czyli kolejna reklama w formie wideo, z którą użytkownik ma styczność zaraz po wejściu na platformę. To, co wyróżnia tę reklamę to monopolizacja przestrzeni reklamowej na aż 24 godziny.
TikTok tak samo, jak Google Ads czy Facebook Ads daje możliwość kierowania reklam do konkretnej grupy odbiorców, na podstawie płci, wieku czy zainteresowań.