6 rzeczy, które warto wiedzieć pozycjonując samodzielnie sklep internetowy

Bez owijania w bawełnę - samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego przez osoby spoza branży IT jest możliwe, ale trudne. Jeśli czujesz się na siłach, aby zająć się budowaniem dobrych wyników swojego sklepu, będzie ci potrzebna nie tylko cierpliwość, ale także fachowa wiedza. Sprawdź 6 kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę.

Klienci nie lubią czekać

Żyjemy w czasach wyjątkowo dynamicznych. Co prawda z nostalgią wspominamy domowe modemy i ściąganie trzech piosenek przez całą noc, ale dziś nie jesteśmy już tak wyrozumiali. Może nie zawsze wiemy, czego chcemy, ale i tak chcemy tego natychmiast. To dlatego na stronie internetowej liczy się prędkość. Ładowanie przekracza 5 sekund? Klient prawdopodobnie już się zdenerwował i zamyka okno. Zadbaj o właściwe ustawienie maksymalnych parametrów takich jak wielkość obrazów dodawanych do sklepu, jak i o prawidłową budowę bazy danych, przeciwdziałającą jej przeładowaniu. Na kod źródłowy zawierający te informacje zwróci uwagę również algorytm Google, który promuje dobrze zaprojektowane witryny.

Już blisko połowa transakcji odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych

Zastanawiasz się, czy warto tworzyć mobilną wersję swojej strony? Jeszcze kilka lat i będziesz się zastanawiał, czy warto tworzyć wersję desktopową. Ok. połowy transakcji w sklepach internetowych zawieranych jest za pośrednictwem smartfonu i trend ten ciągle rośnie. To dlatego twoja strona musi wyglądać równie dobrze na dużym, jak i na małym ekranie. Zarówno klienci jak i boty Google od razu wychwycą i z niesmakiem odrzucą źle kadrujące się zdjęcia czy obcięte bloki tekstowe.

Dobre menu to proste menu

Z drzewkiem kategorii w sklepie internetowym jest dokładnie tak samo, jak z alejkami w markecie – oczekujemy, że mają być logicznie zaprojektowane, żebyśmy nie musieli chaotycznie biegać z miejsca na miejsce. Postaraj się maksymalnie uprościć menu – im więcej kolejnych poziomów i rozgałęzień, tym większe zniechęcenie po stronie potencjalnego klienta. Jeśli to możliwe, unikaj przypisywania jednego produktu do wielu kategorii.

Zwróć uwagę również na nazewnictwo produktów – osoba odwiedzająca sklep nie powinna mieć problemów z odszukaniem towaru po jego nazwie. Pamiętaj: istotniejsza od oficjalnej nomenklatury jest nazwa potoczna. Jeśli nie możesz jej zawrzeć w samym tytule, zadbaj aby pojawiła się w opisie produktu.

Nie każdy link jest tyle samo wart

Ruch na sklepie może być generowany dzięki wejściom z innych witryn. Najczęściej to w tym celu wykupujesz artykuły sponsorowane czy banery na portalach branżowych. Jeśli takich linków jest dużo, również kliknięć będzie więcej. Ale czy na pewno właśnie o to ci chodzi?

W sklepie internetowym liczą się nie tyle odsłony, co konwersje – czyli zapytania oraz oczywiście same zakupy. Wrzucanie linków gdzie popadnie mija się z celem – na stronę sklepu będą trafiać osoby kompletnie nim niezainteresowane i budżet reklamowy nie przełoży się na sprzedaż.

Ludzi i roboty łączy to, że lubią wartościowe treści

Z treściami w Internecie wiąże się pewien paradoks: z jednej strony nie lubimy czytać i wolelibyśmy, aby każde zagadnienie dało się streścić w kilku zdaniach. Z drugiej – cenimy te strony, które zawierają wartościowe treści. Pokazują to badania popularności witryn – im więcej fachowego, rzetelnego contentu, tym większy współczynnik konwersji. Użytkownicy szukają wiedzy z interesującego ich zakresu a boty Google – dowodu na to, że wkładasz nieco wysiłku w prowadzenie biznesu. To dlatego blog stał się must have dla większości stron i sklepów i warto regularnie go prowadzić.

Słowa kluczowe są ważne, ale bez przesady

Jeśli już mowa o fachowych treściach, warto by zawierały one słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w pasek wyszukiwania. Dzięki temu łatwiej znajdą twoją ofertę. Pamiętaj jednak, że również w SEO, co za dużo to nie zdrowo. Wszyscy znamy te teksty naszpikowane tak mocno frazami kluczowymi, że aż trudno je czytać. Tak stworzoną treść użytkownicy wyśmieją a boty Google w końcu również odrzucą – gdy tylko po pierwszym zachłyśnięciu się pozornie wartościowym contentem zauważą, że dana strona nie jest dla internautów atrakcyjna.

W pozycjonowaniu sklepu internetowego pomoże również stworzenie jego spójnej strategii, obejmującej zarówno jego architekturę, jak i plan publikacji treści. Przeczytaj więcej na ten temat na https://cluegroup.pl/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/ i dowiedz się, jak fachowo i skutecznie promować swój sklep internetowy bez pomocy z zewnątrz.