Chcesz zareklamować swoją działalność, jednak zastanawiasz się, co trzeba zrobić, aby reklama była zgodna z obowiązującą w Bytomiu uchwałą reklamową? Skorzystaj z poradnika, a następnie - w zależności od lokalizacji - skontaktuj się z Urzędem Miejskim w Bytomiu lub Śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Pamiętaj - jeśli chcesz zamontować reklamę na obiekcie zabytkowym, musisz uzyskać pozwolenie konserwatorskie.

Opinia, zgłoszenie a może pozwolenie na reklamę? Podpowiadamy, co należy zrobić, by zaprojektować reklamę

- Dla przedsiębiorców przygotowaliśmy kompleksowy poradnik, który pomoże im przygotować szyld lub inną reklamę, aby była zgodna z uchwaloną 30 stycznia uchwałą reklamową. Przypominamy, że w zależności od lokalizacji tablic lub urządzeń reklamowych w niektórych przypadkach konieczne jest uzyskanie pozwolenia - podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.

W przypadku obiektów zabytkowych konieczne uzyskanie pozwolenia konserwatorskiego

Przygotowany przez pracowników Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu poradnik zawiera najważniejsze informacje dotyczące stosowania zapisów uchwały reklamowej, która weszła w życie 22 lutego 2023 roku. W poradniku znajdziemy informacje m.in. o wielkości elementów reklamy, miejsca jej usytuowania, rodzaju materiałów z jakich mogą być wykonane oraz zachowania odpowiednich proporcji dla obiektów i urządzeń reklamowych, ale również informacje, jakie nośniki reklamy zostały dopuszczone w strefie wrażliwej, przyrodniczej i komercyjnej.

- Przygotowany dla przedsiębiorców poradnik ma ułatwić stosowanie uchwały reklamowej, jednak zanim zdecydujemy się na powieszenie reklamy na budynku, powinniśmy sprawdzić czy jest on zabytkiem lub znajduje się na terenie obszaru chronionego - mówi Bartosz Malczyk, naczelnik Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu. - Aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji i kosztów, warto skontaktować się z Wydziałem Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu, gdzie pracownicy udzielą informacji, jakie należy podjąć kroki, aby zgodnie z prawem zamieścić reklamę - podkreśla Bartosz Malczyk.

PORADNIK - JAK STOSOWAĆ UCHWAŁĘ REKLAMOWĄ

Pobierz Wniosek o Wydanie Opinii przez Wydział Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Poniżej prezentujemy najważniejsze kroki, jaki warto podjąć zanim zdecydujemy się na montaż reklamy:

  1. Do Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu należy wystąpić o wydanie opinii dotyczącej tablic i urządzeń reklamowych - Pobierz Wniosek o Wydanie Opinii przez Wydział Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu
  2. Przed montażem reklamy na budynku zabytkowym należy wcześniej ustalić czy jest wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się na obszarze wpisanym do Rejestru Zabytków. W takich przypadkach należy uzyskać pozwolenie konserwatorskie:
    - w przypadku zabytku wpisanego imiennie do rejestru zabytków - pozwolenie wydaje Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Katowicach;
    - w przypadku nieruchomości położonej w strefie zabytkowego układu urbanistycznego starego Miasta Bytomia, wpisanego do rejestru zabytków decyzją nr 1152/70 z dnia 29 grudnia 1970 roku - pozwolenie wydaje Miejski Konserwator Zabytków w Urzędzie Miejskim w Bytomiu;
  3. W zależności od charakteru reklamy, zgodnie z ustawą Prawo budowlane:
    - niektóre rodzaje reklam np. potykacze nie wymagają pozwolenia lub zgłoszenia;
    - zgłoszeniu podlegają m.in. szyldy i reklamy naścienne;
    - pozwoleniu na budowę podlegają m.in. billboardy wolnostojące oraz szyldy umieszczane na zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz do Wydziału Architektury lub Biura Konserwatora Zabytków

Zachęcamy do kontaktu z pracownikami Wydziału Architektury, którzy w razie wątpliwości lub dodatkowych pytań dotyczących stosowania uchwały reklamowej na terenie Bytomia udzielą niezbędnych informacji.

Kontakt:

Wydział Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu
ul. Parkowa 2
tel. 32 786 83 04
Mail:

Kontakt:

Biuro Konserwatora Zabytków w Urzędzie Miejskim w Bytomiu
ul. Parkowa 2
tel. 32 786 82 30
Mail: