
W piątek, 21 lutego, mieszkańcy Zamłynia muszą przygotować się na zmiany w organizacji ruchu związane z remontem wiaduktu kolejowego nad ul. Zabrzańską. Prace potrwają około dwóch miesięcy i mogą wpłynąć na codzienne dojazdy.
Remont wiaduktu w Zamłyniu wpływa na ruch drogowy
Przebudowa linii kolejowej nr 131 w Zamłyniu wkracza w nową fazę. W najbliższy piątek wykonawca rozpocznie prace nad drugą ścianą wiaduktu kolejowego, co wiąże się z istotnymi zmianami w organizacji ruchu. Chodnik oraz zewnętrzny pas jezdni będą wyłączone z użytku, co utrudni dojazd z ul. Zabrzańskiej i Łagiewnickiej w kierunku ul. Miarki. Na szczęście kierowcy będą mogli korzystać z obu pasów ruchu pod wiaduktem w stronę Łagiewnik i Szombierek.
Piesi, którzy chcą przejść między ul. Miarki a Łagiewnicką i Zabrzańską, będą musieli skorzystać z tunelu zachodniego pod dworcem PKP, co może wydłużyć ich trasę. Dla kierowców jadących od strony Szombierek i Łagiewnik do centrum przewidziano jedynie jeden pas ruchu, który będzie poprowadzony po torowisku tramwajowym. Skręt w stronę centrum możliwy będzie tylko z lewego pasa, natomiast prawy pas umożliwi jedynie skręt w stronę Łagiewnik i Świętochłowic.
Alternatywne trasy dla kierowców
Dla tych, którzy planują podróż od Łagiewnik do centrum, przygotowano objazdy ulicami Krzyżową, Starochorzowską i Chorzowską. Kierowcy zmierzający do Krakowa, Opola, Poznania i Wrocławia również będą mogli skorzystać z objazdu przez al. Jana Pawła II.
Od 25 lutego linie autobusowe nr 92 i 201 wrócą na swoje stałe trasy, co powinno ułatwić komunikację publiczną w tym rejonie. Jak informuje wykonawca inwestycji – firma PORR SA – zmiany potrwają około dwóch miesięcy. Warto pamiętać o zachowaniu ostrożności podczas poruszania się po okolicy oraz dostosowywaniu się do nowych zasad ruchu.
Przebudowa wiaduktu nad ul. Zabrzańską jest częścią większego projektu modernizacji linii kolejowej nr 131 (magistrali węglowej) na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie, co ma na celu poprawę jakości transportu kolejowego w regionie.
Na podst. Urząd Miejski w Bytomiu