W Bytomiu policjanci uczą deeskalacji na naradzie dyrektorów

2 min czytania
W Bytomiu policjanci uczą deeskalacji na naradzie dyrektorów


W miniony piątek w Urzędzie Miasta Bytomia dyrektorzy szkół spotkali się z policją i władzami miasta — tematem była deeskalacja agresji w szkolnej rzeczywistości oraz praktyczne formy współpracy, które mogą wspierać nauczycieli i młodzież.

  • Zobacz, jak w Bytomiu rozmawiano o deeskalacji agresji w szkołach
  • Przyjdź po wsparcie — policja i szkoły w Bytomiu budują współpracę

Zobacz, jak w Bytomiu rozmawiano o deeskalacji agresji w szkołach

W Urzędzie Miasta Bytomia odbyła się

“Narada Dyrektorów”

z udziałem dyrektorów bytomskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W spotkaniu uczestniczyli także Prezydent Miasta Bytomia, Zastępca Komendanta Policji w Bytomiu oraz policyjni psychologowie z Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Podczas piątkowego spotkania policyjni psychologowie przeprowadzili wykład poświęcony deeskalacji agresji. Omówiono mechanizmy powstawania agresji, typowe reakcje uczniów w sytuacjach trudnych i nieprzewidywalnych oraz praktyczne strategie, które nauczyciele mogą zastosować podczas zajęć szkolnych, by zmniejszyć napięcie i zapobiegać eskalacji konfliktów.

Przyjdź po wsparcie — policja i szkoły w Bytomiu budują współpracę

Na zakończenie spotkania głos zabrał Zastępca Komendanta Policji w Bytomiu młodszy inspektor Damian Radziejowski. Podsumował przebieg narady i zachęcał dyrektorów do bliższej współpracy z policją, ze szczególnym uwzględnieniem Zespołu Profilaktyki Społecznej Nieletnich i Patologii Komendy Miejskiej Policji w Bytomiu.

W dyskusji poruszono też kwestie związane z edukacyjną ofertą dla starszych uczniów. Zwrócono się do dyrektorów szkół ponadpodstawowych z propozycją rozważenia możliwości tworzenia oddziałów o profilu mundurowym w podległych placówkach — klas przeznaczonych dla młodzieży, która planuje w przyszłości podjąć służbę w instytucjach mundurowych.

Spotkanie w Urzędzie Miasta Bytomia miało praktyczny wymiar: połączono wiedzę psychologiczną policji z lokalnymi potrzebami szkół, podkreślając rolę prewencji, edukacji i bezpośredniego wsparcia instytucji publicznych dla poprawy bezpieczeństwa i klimatu w placówkach oświatowych.

Na podst. KMP Bytom

Autor: krystian