Dodatkowa podpora przy wiadukcie na ul. Siemianowickiej i plan przebudowy

Przy wiadukcie nad ul. Siemianowicką w Bytomiu ustawiono tymczasowe podpory, które mają odciążyć uszkodzony filar i umożliwić ruch pod obiektem do czasu jego kompleksowej przebudowy. Miasto zamawia dokumentację, by ruszyć dalej z inwestycją.
- Tymczasowe zabezpieczenie i utrzymanie ruchu
- Dokumentacja i dalsze kroki dla przebudowy
Tymczasowe zabezpieczenie i utrzymanie ruchu
W ostatnich tygodniach wykonawca ustawił klatki podpierające przęsła wiaduktu nad ul. Siemianowicką i uzupełnił system odwodnienia. Zabiegi te mają zdjęcie obciążenia z newralgicznego filara oraz pozwalają na dalsze korzystanie z przejazdu kolejowego i drogowego pod obiektem. Z powodu stanu technicznego obiektu od lipca utrzymane jest zwężenie jezdni na wiadukcie, a takie ograniczenie pozostanie do czasu przebudowy.
“Ekspertyza techniczna wiaduktu oraz przeglądy kontrolne jednoznacznie wykazały, że wiadukt nad ul. Siemianowicką jest w złym stanie technicznym i niezbędna jest jego przebudowa” — mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.
Dokumentacja i dalsze kroki dla przebudowy
W kolejnym etapie miasto zadba o projekt. Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu podpisał umowę z firmą FASYS Mosty Sp. z o.o. na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu w ciągu DW 911 / al. Jana Pawła II. Umowa opiewa na niemal 533 tys. zł, z czego 200 tys. zł to dofinansowanie z Górnośląsko‑Zagłębiowskiej Metropolii. Wykonawca ma 12 miesięcy na przygotowanie projektu oraz uzyskanie prawomocnych decyzji niezbędnych do rozpoczęcia prac budowlanych.
Zakres planowanej dokumentacji obejmuje rozbiórkę istniejących obiektów w obu kierunkach i budowę nowych, zgodnych z obowiązującymi przepisami. Realizacja inwestycji przewiduje etapowanie prac i zachowanie ciągłości ruchu na DW 911 po jednym pasie w każdą stronę.
na podstawie: Urząd Miejski Bytom.
Autor: krystian

