Firm zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych na rynku nie brakuje, jednak czy każda z nich postępuje zgodnie z wytycznymi Google? Odpowiedź na to pytanie, nie jest tak oczywista, jak mogłoby się to wydawać. Nadal wiele podmiotów stosuje niedozwolone techniki, które w krótkim okresie czasu mogą znacząco poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce, ale w dłuższej perspektywie - całkowicie osłabić jej ranking. Razem z pozycjonowanie Wrocław wskazujemy, dlaczego warto wybierać oferty agencji, które działają zgodnie z wytycznymi White Hat SEO.

Czym jest White Hat SEO?

To nic innego, jak postępowanie zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek (głównie moja oczywiście o wyszukiwarkę Google) odnośnie pozycjonowania witryny. Działanie te mają na celu poprawę widoczności danej strony, przez odpowiednią jej optymalizację, a także prowadzenie działań, które poprawiają ranking domeny. Sam proces doskonalania ma doprowadzić do sytuacji, w której strona będzie najlepiej odpowiadać na zapytania użytkowników.

Działania White Hat SEO - pozycjonowanie strony zgodne z wytycznymi

Ten rodzaj działań wymaga nie tylko posiadania sporej wiedzy oraz doświadczenia, ale przede wszystkim dużo cierpliwości. Realizacja takiej strategii może trwać długimi miesiącami, podczas których przyrost liczby odwiedzin będzie wprawdzie regularny, ale niewielki. W tym czasie witryna będzie modyfikowana w ten sposób, by możliwie najlepiej służyć jej użytkownikom.

Jakie działania zaliczamy do White Hat SEO?

  • tworzenie treści wysokiej jakości,

  • czytelny i zrozumiały dla użytkownika sposób prezentacji treści,

  • odpowiednia struktura nagłówków,

  • User Experience, czyli udoskonalenie doświadczenia użytkownika podczas korzystania z witryny,

  • tworzenie tytułów, opisów stron i uzupełnianie opisów alternatywnych dla obrazów.

To tylko najważniejsze działania, które powinna podjąć agencja SEO, jeśli chce w sposób zgodny z wytycznymi zbudować pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Wszystkie jej działania powinny być nakierowane na zadowolenia użytkownika, który znajduje na stronie, to czego szuka.

White Hat SEO, a Black Hat SEO

Skoro White Hat SEO uważamy za działanie zgodne z wytycznymi, to Black Hat SEO będzie oznaczało działania niezgodne z zaleceniami wyszukiwarek - tłumaczą specjaliści od pozycjonowania z Wrocławia. Takie działania mogą przynieść rezultaty w krótkim odstępie czasu np. poprawa pozycji, wzrost liczby odwiedzin organicznych, ale w dłuższej perspektywie narażają witrynę na kary, które przyznaje na przykład wyszukiwarka Google.

Powszechnymi praktykami stosowanymi przez zwolenników takich działań są systemy wymiany linków lub ich pozyskiwania z średnich jakościowo źródeł. Takie postępowanie jest niezgodne z najnowszymi wskazówkami Google, które zostały również uwzględnione w ostatniej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki.

Na stronach, które pozycjonowane są w sposób niewłaściwy znajdziemy również nienaturalne nagrodzenie ogromnej ilości słów kluczowych. Taka witryna jest często wypełniana słowami, które nie są powiązane tematycznie z jej zawartością, a stanowią jedynie przynętę dla użytkowników internetu.

Dobre praktyki w pozycjonowaniu stron - White Hat SEO

Dlaczego warto korzystać z White Hat SEO?

Jak wskazują eksperci od pozycjonowania z Wrocławia - takie działania są przede wszystkim bezpieczniejsze, ponieważ nie narażamy się na możliwość otrzymania kary finansowej. Efekty prawidłowych działań są również dużo trwalsze, ponieważ ich rezultaty utrzymują się jeszcze długo po zaprzestaniu działań SEO.