Pozycjonowanie stron to niezwykle popularna metoda promowania biznesu w Internecie, z której korzysta coraz większa liczba przedsiębiorców. Jednak jego skomplikowanie i złożoność powodują, że wciąć w świadomości Internautów funkcjonuje wiele mitów na temat SEO, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Oto 5 najczęściej powielanych mitów, z którymi czas najwyższy się rozprawić i powiedzieć, jak jest naprawdę!

Pozycjonowanie stron – najczęstsze mity SEO

Mit 1 – „linki sponsorowane mają bezpośredni wpływ na SEO”

Kampanie linków sponsorowanych, czyli Google Ads to rozwiązanie, z którego korzysta wielu przedsiębiorców, pragnących zadbać o krótkoterminową reklamę swoich produktów czy usług. Pozycjonowanie stron różni się od nich tym, że pozwala wyświetlać witrynę na wysokich pozycjach w wynikach BEZPŁATNYCH, a wciąż w świadomości ludzi funkcjonuje pogląd, że linki sponsorowane poprawiają pozycję również w zwykłych SERP-ach. Jest to nieprawda, co potwierdziło samo Google.

UWAGA! Chociaż linki sponsorowane (tak jak i social media) nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, mogą pośrednio przyczynić się do wzrostu pozycji. Wynika to z tego, że strona stanie się częściej odwiedzana, co będzie lepiej widziane w oczach Google.

Mit 2 – „treści nie muszą mieć aż tak wysokiej jakości”

Chociaż z każdej strony świata rozbrzmiewa dumne „content is king”, wciąż wielu niedowiarków próbuje deprecjonować znaczenie wysokiej jakości treści. Bardzo często według nich najbardziej istotne jest to, aby treści było po prostu jak najwięcej, a co za tym idzie – by jak najwięcej było słów kluczowych i linków. Niestety, teksty muszą być też merytoryczne i spełniać oczekiwania użytkowników – nie po to Google rozwija swoje algorytmy (Pandę i RankBrain), by obniżać wartość contentu w procesie pozycjonowania. Chcesz być wysoko? Zadbaj o treść!

Pozycjonowanie stron – 5 najczęściej powielanych mitów

Mit 3 – „duża liczba słów kluczowych to klucz do wysokich pozycji”

Oczywiście – odpowiednie nagromadzenie keywordsów w treści jest jak najbardziej wskazane, jednak ich zbyt częste występowanie, może zostać potraktowane przez Google jako spam. Dlatego też konieczne jest korzystanie z wyrażeń kluczowych z długiego ogona, a także synonimów i kolokacji, dzięki którym możliwe jest zwiększenie tematyczności tekstu. Warto też pamiętać, że w dzisiejszych czasach pozycjonowanie stron opiera się na naturalności, więc zwykle odmiana słów kluczowych w treści jest jak najbardziej wskazana.

Mit 4 – „black hat SEO wciąż jest opłacalne”

Jeszcze do niedawna czarny kapelusz, który nosiło wielu specjalistów SEO, dawał doskonałe wyniki – tysiące bezwartościowych linków, niskiej jakości treść oraz maskowanie tekstów potrafiło zdziałać cuda i sprawić, że witryna błyskawicznie pojawiała się na szczycie Google. Jednak te praktyki odeszły do lamusa, choć wiele osób wciąż inwestuje swoje pieniądze w kiepskie zaplecza i próbuje igrać z Google – a to niestety tak, jakby igrać z ogniem. Lepiej działać uczciwie i omijać ryzyko wyłapania kary szerokim łukiem.

Mit 5 – „lepiej pozycjonować stronę samemu”

Ostatni z mitów jest orężem w walce tych najbardziej oszczędnych osób, które nie lubią wydawać wiele na zewnętrzne usługi. Pozycjonują więc oni strony samodzielnie, pomimo braku wiedzy i doświadczenia. Jaki jest tego efekt? Cóż, w 99% takiego efektu nie ma w ogóle, ponieważ chcąc pozycjonować sklepy czy witryny, niezbędne są wiedza oraz doświadczenie. Bez nich nie da się osiągnąć wysokich pozycji w Google, a tym samym sukcesu w Internecie. Lepiej więc postawić na specjalistyczną agencję, która umożliwi Ci stanie się widocznym w sieci.