Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Bytom

Zmiany w organizacji ruchu na terenie miasta



Zmiany limitu prędkości, oznakowania drogowego, montaż progów zwalniających, a także wyznaczenie miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. Miejski Zarząd Dróg i Mostów wprowadził w ostatnim czasie  zmiany w organizacji ruchu na terenie naszego miasta.

Przypomnijmy, że na początku lipca MZDiM podniósł limit prędkości z 50 km/h do 70 km/h  na ul. Strzelców Bytomskich w rejonie wzniesienia między ul. Odrzańska a Węglową, do wiaduktu kolejowego PKP w Stroszku. Mieszkańcy apelowali również od dawna, aby upłynnić ruch na ul. Strzelców Bytomskich w rejonie mostu kolejowego. Dlatego Miejski Zarząd Dróg i Mostów przeprowadził symulacje, po których zdecydowano się wprowadzić tzw. jazdę na suwak, a więc naprzemiennego włączania się do ruchu, w miejscach, gdzie tworzą się zatory. Tak zorganizowany ruch ma upłynnić jazdę.

Kolejne wprowadzone zmiany to możliwość zawracania z obu wlotów ul. Strzelców Bytomskich na skrzyżowaniu z ul. Węglową poprzez wymianę w sygnalizatorach soczewek kierunkowych „w lewo” na soczewki kierunkowe „w lewo – zawrót”, co ułatwi ruch do i z ogródków działkowych i hoteli zlokalizowanych w tym rejonie. Ponadto w rejonie al. Jana Nowaka Jeziorańskiego oraz na jej łącznicach wprowadzono zakaz ruchu dla rowerów i pojazdów zaprzęgowych oraz odcinkowego oznakowania ostrzegawczego A-18b „dzikie zwierzęta”. W ramach tego samego projektu uporządkowane zostało oznakowanie poziome i pionowe ciągu pieszo rowerowego po południowej stronie ul. Strzelców Bytomskich w rejonie łącznic z al. Jana Nowaka Jeziorańskiego.

Zmiany w organizacji ruchu zaszły również w związku z przekwalifikowaniem ul. Hakuby z drogi wewnętrznej na drogę publiczną. W ramach projektu wykonano podporządkowanie wlotu  ul. Hakuby do ul. Dąbrowa Miejska jako bezwzględny stop z uwagi na występujące warunki widoczności. Wprowadzono łamaną linię zatrzymania stop P-12 wraz z oznakowaniem P-16 (napis STOP). Przy wjeździe na ul. Przy Kopalni oraz na pozostałych bocznych wlotach dróg wewnętrznych wprowadzono oznakowanie D-52/53 (strefa ruchu).

Wśród kolejnych zmian, jakie zaszły w naszym mieście są ponadto:

      - uspokojenie ruchu na ul. Holeczków oraz zmiany w oznakowaniu skrzyżowania ul. Holeczków z ul. Lazarówka - w ramach projektu poprawiono bezpieczeństwo ruchu drogowego poprzez fizyczne wymuszenie redukcji prędkości przejazdu pojazdów przez odcinek ul. Holeczków pomiędzy ul. Lazarówka, a ul. Polną. Zaprojektowano i wprowadzono w terenie zestaw trzech progów zwalniających na odcinku ok. 150m oraz wprowadzono ostrzegawcze oznakowanie pionowe progów zwalniających wraz z ograniczeniem prędkości do 20 km/h dla obydwu kierunków ruchu. Wprowadzono równorzędne wloty skrzyżowania ul. Lazarówka z ul. Holeczków przy użyciu znaków ostrzegawczych A-5, a także oznakowania poziomego w postaci linii warunkowego zatrzymania P-14.

Z uwagi na ograniczoną widoczność na południowym wlocie ul. Holeczków wprowadzono lustro drogowe znacząca poprawiające bezpieczeństwo na skrzyżowaniu.

      - uspokojenie ruchu kołowego na ul. Pochyłej w Bytomiu, poprzez wprowadzenie dwóch progów zwalniających i ograniczenia na całej ulicy prędkości do 20 m/h” Na wniosek mieszkańców, na ul. Pochyłej zlokalizowanej pomiędzy ulicami Rokitnicką oraz Suchogórską wprowadzono zestaw dwóch progów zwalniających oraz oznakowaliśmy je pionowymi znakami ostrzegawczymi. Ponadto na całej długości ulicy zmniejszyliśmy limit prędkości z 30km/h na 20 km/h mając równocześnie nadzieje, że spowoduje to znaczącą poprawę bezpieczeństwa na tej ulicy.

      - wyznaczenie miejsca zastrzeżonego dla osoby niepełnosprawnej przy ul. Witczaka 72 i uporządkowanie oznakowania stanowisk postojowych, a także wyznaczenie trójkąta widoczności na wlocie ul. Alojzjanów do ul. Witczaka.
     
       - wprowadzono słupki blokujące w rejonie połączenia dwóch odcinków ul. Hlonda (droga wewnętrzna) oraz wzdłuż chodnika przy ul. Frenzla pomiędzy bramą wejściową do ogródków działkowych, a przejściem dla pieszych.

Galeria zdjęć:



Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: Archiwum MZDiM w Bytomiu