![Pasażerowie już mogą korzystać z trzech zmodernizowanych przystanków](/images/article/./image202502500p1equl4bemoce8am1iirhif1ph75.jpg)
Dwa przystanki autobusowe przy ul. Chrobrego oraz Bławatkowej, a także tramwajowy przy ul. Świętochłowickiej zostały już zmodernizowane, dzięki czemu poprawił się komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Z kolei budowa nowego przystanku przy ul. Wrocławskiej dobiega końca, a jego uruchomienie zaplanowano w styczniu 2021 roku. Koszt tych inwestycji to prawie 518 tys. zł.
Dzięki pozyskaniu środków zewnętrznych przez miasto z Funduszu Dróg Samorządowych i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w Bytomiu w 2020 roku zrealizowaliśmy wiele inwestycji drogowych – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. Przebudowane zostały nie tylko drogi, wymienione zostało oświetlenie ulic czy doświetlenie przejść dla pieszych, ale również zmodernizowaliśmy przystanki komunikacji miejskiej – podkreśla Michał Bieda.
Modernizacja trzech przystanków oraz budowa nowego przy ul. Wrocławskiej w rejonie supermarketu „ALDI” była możliwa dzięki pozyskaniu przez miasto dofinansowania z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w wysokości 300 tys. zł. Pozostałą kwotę gmina dołożyła z własnego budżetu, a modernizacja czterech przystanków w sumie kosztowała prawie 518 tys. zł. Warto podkreślić, że modernizacja ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo pasażerów, ale przede wszystkim stworzyć wysokie perony z podejściami i podjazdami, tak, aby ułatwić wsiadanie do autobusów i tramwajów osobom starszym, na wózkach, dzieciom, rodzicom z wózkami.
Zgodnie z projektem zmodernizowane zostały przystanki:
- przystanek autobusowy „Szpital Specjalistyczny nr 1” przy ul. Chrobrego w kierunku na Piekary Śląskie. W ramach prac budowlanych przebudowano przystanek na przystanek typu antyzatoka (element drogi, w którym wyznaczone zostało miejsce zatrzymania m.in. autobusów w miejscu zwężenia jezdni i poszerzenia chodnika), z kostki betonowej wraz z przebudową chodnika przy przystanku oraz uregulowano odwodnienie i przestawiono wiatę przystankową
- przystanek autobusowy przy ul. Bławatkowej w Bytomiu-Miechowicach, gdzie przebudowana została zatoka na peron przystankowy o normatywnych wymiarach, a także powstał chodnik, miejsca postojowe oraz przestawiono wiatę przystankowa. Ponadto w ramach prowadzonych prac przebudowana została również geometrii skrzyżowania z ul. Stolarzowicką oraz utworzono nawierzchnie prowadzącą dla osób niedowidzących i niewidomych.
- przystanek tramwajowy „Łagiewniki targowisko” przy ul. Świętochłowickiej. Zakres prac obejmował: podwyższenie istniejącego peronu tramwajowego przystankowego do normatywnej wysokości względem torowiska, a także montaż dodatkowego odwodnienia, zaś po obu stronach peronu pojawiły się pochylnie.
- warto podkreślić, że w ramach projektu dobiegają prace związane z budową nowego przystanku autobusowego „Bytom Wrocławska” w rejonie supermarketu „ALDI” przy ul. Wrocławskiej. Na jego potrzeby zbudowana została zatoka autobusowa o szerokości 3 m i powierzchni ok.175 mkw. z kostki kamiennej oraz utworzono nawierzchnie prowadzącą dla osób niedowidzących i niewidomych.
Warto dodać, że po planowanym uruchomieniu nowego przystanku przy ul. Wrocławskiej obok supermarketu „ALDI” w styczniu 2021 roku, zlikwidowany zostanie dotychczasowy przystanek „Bytom – Wrocławska” w pobliżu siedziby Bytom – Square, na którym zatrzymują się linie autobusowe nr: 15, 20, 39, 92, 132, 135, 169, 184, 623, 623N, 735, 750, 850.
Dzięki pozyskaniu środków zewnętrznych przez miasto z Funduszu Dróg Samorządowych i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w Bytomiu w 2020 roku zrealizowaliśmy wiele inwestycji drogowych – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. Przebudowane zostały nie tylko drogi, wymienione zostało oświetlenie ulic czy doświetlenie przejść dla pieszych, ale również zmodernizowaliśmy przystanki komunikacji miejskiej – podkreśla Michał Bieda.
Modernizacja trzech przystanków oraz budowa nowego przy ul. Wrocławskiej w rejonie supermarketu „ALDI” była możliwa dzięki pozyskaniu przez miasto dofinansowania z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w wysokości 300 tys. zł. Pozostałą kwotę gmina dołożyła z własnego budżetu, a modernizacja czterech przystanków w sumie kosztowała prawie 518 tys. zł. Warto podkreślić, że modernizacja ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo pasażerów, ale przede wszystkim stworzyć wysokie perony z podejściami i podjazdami, tak, aby ułatwić wsiadanie do autobusów i tramwajów osobom starszym, na wózkach, dzieciom, rodzicom z wózkami.
Zgodnie z projektem zmodernizowane zostały przystanki:
- przystanek autobusowy „Szpital Specjalistyczny nr 1” przy ul. Chrobrego w kierunku na Piekary Śląskie. W ramach prac budowlanych przebudowano przystanek na przystanek typu antyzatoka (element drogi, w którym wyznaczone zostało miejsce zatrzymania m.in. autobusów w miejscu zwężenia jezdni i poszerzenia chodnika), z kostki betonowej wraz z przebudową chodnika przy przystanku oraz uregulowano odwodnienie i przestawiono wiatę przystankową
- przystanek autobusowy przy ul. Bławatkowej w Bytomiu-Miechowicach, gdzie przebudowana została zatoka na peron przystankowy o normatywnych wymiarach, a także powstał chodnik, miejsca postojowe oraz przestawiono wiatę przystankowa. Ponadto w ramach prowadzonych prac przebudowana została również geometrii skrzyżowania z ul. Stolarzowicką oraz utworzono nawierzchnie prowadzącą dla osób niedowidzących i niewidomych.
- przystanek tramwajowy „Łagiewniki targowisko” przy ul. Świętochłowickiej. Zakres prac obejmował: podwyższenie istniejącego peronu tramwajowego przystankowego do normatywnej wysokości względem torowiska, a także montaż dodatkowego odwodnienia, zaś po obu stronach peronu pojawiły się pochylnie.
- warto podkreślić, że w ramach projektu dobiegają prace związane z budową nowego przystanku autobusowego „Bytom Wrocławska” w rejonie supermarketu „ALDI” przy ul. Wrocławskiej. Na jego potrzeby zbudowana została zatoka autobusowa o szerokości 3 m i powierzchni ok.175 mkw. z kostki kamiennej oraz utworzono nawierzchnie prowadzącą dla osób niedowidzących i niewidomych.
Warto dodać, że po planowanym uruchomieniu nowego przystanku przy ul. Wrocławskiej obok supermarketu „ALDI” w styczniu 2021 roku, zlikwidowany zostanie dotychczasowy przystanek „Bytom – Wrocławska” w pobliżu siedziby Bytom – Square, na którym zatrzymują się linie autobusowe nr: 15, 20, 39, 92, 132, 135, 169, 184, 623, 623N, 735, 750, 850.
Galeria zdjęć:
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uocr2peik195be9gmv3.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uoclp71f6ovqaj92us4.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uocs13192d1pdb1cvaq885.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uoc1drf186u1vh0du511da6.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uoc1agg17an1fvqh2cv4m7.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uocq79bo1euj1hhf199b8.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uocnc7gvm1qg9j1f1sr9.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uoc1jss1gdje6dtov1a0ca.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uocc041v421rubbkd1pptb.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uoc13c1mut18enlno5auc.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uoc1o7hbkc18nc1af1ks6d.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uoc1aucih2vci1sn41vaie.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uod1r3qoun15eb117rjvaf.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uod1vfl1g2f1h9voh8133jg.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uod1k8b3cn1mqrc95vc9h.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uod1qsd1nvsdks2rc1vqpi.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uodra21tp1voq1jpof8cj.jpg)
![](/images/article/zdjecie/4p1equl9uod1f2c1kbb8hii0ob0k.jpg)
Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: Archiwum UM Bytom/Hubert Klimek
![](/images/article/i/powrot.gif)