Pozycjonowanie stron, czyli jak skutecznie zwiększyć szanse swojego biznesu w sieci

Przy szalenie dużej konkurencji w Internecie i ciągle zmieniających się trendach, każdy powinien korzystać z narzędzi dostępnych w sieci, by skutecznie budować swoją pozycję w cyfrowym świecie. Bez względu na to, czy prowadzimy stronę internetową, bloga czy jesteśmy właścicielami sklepu, korzystanie z dobrodziejstw pozycjonowania stron www będzie strzałem w dziesiątkę. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie strony internetowej przynosi długofalowe korzyści, przyczyniając się do przyciągania potencjalnych klientów, zwiększania popularności marki i ruchu na stronie internetowej.  

  1. Pozycjonowanie stron www – na czym polega?
  2. Sztuka storytellingu, czyli jak ciekawie sprzedawać swoje usługi
  3. Decyzje zakupowe klientów, a oceny sprzedaży

Odpowiednia widoczność twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google jest kluczem do sukcesu.

Pozycjonowanie stron www – na czym polega?

Internet jest obecnie największym źródłem potencjalnych klientów. Dotyczy to każdej branży i dlatego powinniśmy starać się o możliwie najwyższą pozycję w wyszukiwarce. Działaniem, które zapewnia dobrą widoczność witryny jest pozycjonowanie stron. W przypadku każdego klienta stosuje się indywidualne podejście, ponieważ proces ten różni się w zależności od branży, jednak celem zawsze pozostaje zapewnienie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie kluczem do sukcesu.

Sztuka storytellingu, czyli jak ciekawie sprzedawać swoje usługi

Wiele osób zastanawia się czym jest storytelling. Jest to nic innego, jak sztuka świadomego budowania relacji z klientami, wpływająca na emocje i wyobraźnię za pomocą opowiadania. Codziennie jesteśmy atakowani różnymi przekazami marketingowymi, dlatego dla wielu z nas komunikaty reklamowe zaczynają być niezauważalne. Takie treści odbieramy mechanicznie i nawet się na nich nie skupiamy. Natomiast dzięki stosowaniu storytellingu zwracamy uwagę użytkowników stosując ciekawe, oryginalne i często bardzo nieszablonowe sposoby. Wykorzystując storytelling możemy za pomocą interesującej historii zwrócić uwagę klientów. Przykładem może być informacja zakamuflowana pod postacią bajki, która zakończona jest odpowiednim morałem. Wnioski wyciągnięte przez klienta, to te informacje, które chcieliśmy subtelnie przemycić.

Decyzje zakupowe klientów, a oceny sprzedaży

Przed podjęciem decyzji zakupowej, wielu klientów najpierw sprawdza opinie o danym sklepie internetowym i produktach. Chcą wiedzieć, czy klienci którzy dokonali już zakupu są z niego zadowoleni, czy sklep szybko wysyła i czy produkt jest zgodny z opisem. Chcemy dowiedzieć się np. czy droga marynarka po kilku praniach dalej dobrze wyglądaj i utrzymuje swój intensywny kolor, a zabawka dla dziecka jest wykonana z solidnych materiałów. Opinie dotyczą wszystkich branż i warto o nie zadbać. Dobre referencje mocno wpływają na pozytywny wizerunek firmy i decydują, czy klient skorzysta z naszych usług. Popularnym sposobem na zebranie opinii od klientów są oceny w formie gwiazdek od 1 do 5. Takie rozwiązanie często pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe klientów, którzy opierają swój wybór na systemie not.