Przebudowa jednej z najważniejszej linii tramwajowych w Bytomiu z centrum do zajezdni w Stroszku wchodzi w kolejną fazę. W najbliższy weekend (15-16 kwietnia) Tramwaje Śląskie planują przełożenie ruchu tramwajowego na przebudowany tor i rozpoczęcie prac na drugim torze. W związku z tym, w najbliższy weekend tramwaje na Stroszek nie będą kursowały - w zamian zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza.

Między 15 a 16 kwietnia nie będą kursowały tramwaje na Stroszek

Zmiany w kursowaniu tramwajów na Stroszek 15 i 16 kwietnia

Przebudowa rozjazdów w rejonie ul. Tarnogórskiej i Strzelców Bytomskich będzie powodem zmian w kursowaniu tramwajów na Stroszek. Od godz. 6.00 15 kwietnia do godz. 22.00 16 kwietnia na Stroszek nie będzie kursowała linia tramwajowa nr 49 a w zamian wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa T-49.

Linia nr 49 będzie kursować na trasie Łagiewniki Zajezdnia - Bytom pl. Sikorskiego - Bytom Szkoła Medyczna. Zmiany będą dotyczyły również kursowania linii tramwajowych nr: 3, 5, 9 i 10. Wszystkie zmiany w kursowaniu tramwajów w związku z przebudową linii tramwajowej na Stroszek dostępne są na stronie Tramwaje Śląskie SA

Co słychać na placu budowy?

Przebudowa przejazdów tramwajowych przez ul. Dąbrowa Miejska, Leśną i Węglową, przejścia dla pieszych w rejonie sklepu Aldi, montaż szyn do podkładów strunobetonowych na odcinku od zajezdni w Stroszku do ul. Piłkarskiej, a także przebudowa sieci trakcyjnej w rejonie Centrum Handlowego M1 - to najważniejsze prace, jakie zakończono w marcu. Wykonawca inwestycji rozpoczął również przebudowę peronów przystankowych na torze prowadzącym do centrum: Stroszek Targowisko, Stroszek Osiedle i Stroszek pl. Żeromskiego a planowane na nadchodzący weekend przełożenie ruchu tramwajowego na nowy tor, pozwoli rozpocząć prace na drugim torze.

12 kwietnia rozpoczął się kolejny etap remontu wiaduktu tramwajowego nad ul. Wrocławską, obejmujący prace związane z oczyszczeniem powierzchni betonowych m.in. filarów i przyczółków wiaduktu oraz uzupełnienie ubytków.

W wakacje ruszy przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Olimpijskiej do ul. Chrzanowskiego

Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Olimpijskiej do ul. Chrzanowskiego wraz z dobudową drugiego toru przy ul. Tarnogórskiej w rejonie zaplecza technicznego Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów jest planowana w wakacje. Co ważne, dzięki dobudowaniu drugiego toru na długości ok. 100 metrów, tramwaje nie będą musiały korzystać z tzw. mijanki.

Jaki jest zakres prac modernizacyjnych?

Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic. Realizacja tej inwestycji podzielona jest na odcinki, a mimo trwających prac, cały czas utrzymywany jest ruch tramwajowy na tej linii.

Przypomnijmy, że przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia /od skrzyżowania ul. Sądowej z Powstańców Warszawskich/ do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł. Inwestycja jest realizowana dzięki pozyskaniu przez Tramwaje Śląskiej dofinansowania z Unii Europejskiej w wysokości ponad 75% środków kwalifikowanych.