Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 977, z późn. zm.), w związku z art. 59 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1688) zawiadamia się, że na podstawie wniosku złożonego w dniu 28.09.2023 r., zostało wszczęte na żądanie inwestora: Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o. o., ul. Bandrowskiego 16, 33-100 Tarnów, w imieniu której występuje pełnomocnik Pan Mariusz Sojka, ul. Panewnicka 153, 40-772 Katowice postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji pn.: „Budowa sieci gazowej wraz przyłączem gazu n/c”.
Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Siennej w Bytomiu, na terenie działek nr: 464/11, 922/11, 925/11, 425/11, 886/10.
Postępowanie lokalizacyjne prowadzone jest w oparciu o przepisy ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w związku z ustawą o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw oraz kodeksu postępowania administracyjnego. Udział w postępowaniu lokalizacyjnym biorą strony, a więc osoby których interesu prawnego dotyczy postępowanie. Na tym etapie nie zachodzi konieczność przedstawienia oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Dokument ten składa się do wniosku o wydanie pozwolenia na budowę. W związku z powyższym informuje się, że strony mogą zapoznać się z aktami sprawy, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać wnioski i zastrzeżenia (Wydział Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu, Referat Zagospodarowania Przestrzennego, pok. 402, tel. 32/78-68-400). Ponadto strony mają prawo wglądu w akta sprawy i sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
UWAGA:
Postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, ze względu na konieczność przeprowadzenia szczególnie starannego i wnikliwego postępowania wyjaśniającego oraz na obowiązek dokonania licznych uzgodnień, należy do tzw. „spraw szczególnie skomplikowanych”. Zgodnie z art. 51 ust. 2 cytowanej powyżej ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w związku z art. 59 ust. 2 cytowanej powyżej ustawy o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustraw, powinno ono być zakończone w terminie do 65 dni od dnia złożenia wniosku. Do terminu, o którym mowa wyżej, nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. Ponadto, nie wlicza się, o czym stanowi art. 35 § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 775, z późn. zm.): 1) terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, 2) okresów zawieszenia postępowania, 3) okresów opóźnień powstałych z winy strony, 4) okresów opóźnień powstałych z przyczyn niezależnych od organu. Tak więc np. czas przeznaczony na zajęcie stanowiska przez organ współdziałający nie jest wliczany do biegu ww. terminu załatwienia sprawy przez organ wydający decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Jednocześnie informuję, że decyzja w niniejszej sprawie zostanie wydana w możliwie najkrótszym terminie po zakończeniu postępowania dowodowego.
Ponadto zgodnie z art. 41 cytowanej powyżej ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, w toku postępowania strony mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczanie pism pod dotychczasowy adres ma skutek prawny.
z up. Prezydenta Miasta Bytomia
Kierownik Referatu Zagospodarowania Przestrzennego Wydziału Architektury
(-) mgr inż. Katarzyna Daniluk-Lipińska
opr. aa. JK (p. 402, tel. 32/78 68 400).
Administratorem danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Bytomiu jest Prezydent Miasta Bytomia 41-902 Bytom ul. Parkowa 2
dane kontaktowe Inspektora IOD: Urząd Miejski Bytom ul. Parkowa 2, mail:
Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora danych:
- w celu realizacji zadań Administratora na podstawie przepisów prawa;
- odbiorcami danych osobowych są osoby fizyczne i prawne na podstawie przepisów prawa:
- ustawa z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane,
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- dane osobowe będą przetwarzane przez czas określony przepisami prawa w szczególności w celach archiwalnych;
- osoba której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych jego dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (UE 2016/679);
- dane osobowe nie będą podlegać decyzji, która opiera się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu;
- podawanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w celu realizacji zadań objętych przepisami prawa niezbędne.