Uczniowie z Miechowic zakładają ogród deszczowy i uczą się o zmianach klimatu

2 min czytania
Uczniowie z Miechowic zakładają ogród deszczowy i uczą się o zmianach klimatu

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 33 w Miechowicach wzięli udział w innowacyjnym projekcie, który łączy edukację z ekologicznymi działaniami. Realizacja Ogrodów Deszczowych GZM to krok w stronę zwiększenia świadomości na temat bioróżnorodności oraz znaczenia adaptacji do zmian klimatycznych.

  • Ogrody Deszczowe Nowa Inicjatywa Edukacyjna
  • Teoria i Praktyka Zajęcia w Terenu
  • Edukacja Ekologiczna Klucz do Zrównoważonego Rozwoju

Ogrody Deszczowe Nowa Inicjatywa Edukacyjna

W dniu 17 września w Miechowicach miały miejsce warsztaty, które wprowadziły uczniów w tematykę ogrodów deszczowych. Szkoła Podstawowa nr 33 znalazła się w gronie dziesięciu placówek, które uczestniczą w tym edukacyjnym projekcie. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jakie korzyści niesie ze sobą zakładanie ogrodów deszczowych, zarówno dla środowiska, jak i dla lokalnej społeczności. Te innowacyjne przestrzenie mają na celu nie tylko retencję wody, ale także zwiększenie bioróżnorodności w miastach.

Teoria i Praktyka Zajęcia w Terenu

Warsztaty składały się z dwóch głównych części: teoretycznej oraz praktycznej. W pierwszej części uczniowie poznali zasady działania ogrodów deszczowych oraz ich rolę w adaptacji do zmian klimatycznych. Dowiedzieli się, jak te zielone przestrzenie pomagają w zarządzaniu wodami opadowymi i jakie korzyści przynoszą dla lokalnej flory i fauny. W ramach drugiej części, pod okiem eksperta, uczniowie mieli szansę na zakładanie własnych ogrodów deszczowych w donicach oraz zbiornikach, co było nie tylko pouczające, ale również niezwykle satysfakcjonujące.

Edukacja Ekologiczna Klucz do Zrównoważonego Rozwoju

Projekt Ogrodów Deszczowych GZM to nie tylko innowacyjne podejście do edukacji, ale także element szerszej strategii mającej na celu poprawę gospodarowania wodami opadowymi w miastach. Pierwsza edycja programu zakończyła się w maju bieżącego roku, a wzięło w niej udział dziewięć placówek oświatowych z ośmiu miast, przyciągając ponad 225 uczestników. Takie inicjatywy mają na celu wzbudzenie zainteresowania mieszkańców w zakresie błękitno-zielonej infrastruktury oraz jej roli w przeciwdziałaniu skutkom zmian klimatycznych.

Autor: krystian