Dodatkowa podpora przy wiadukcie nad ul. Siemianowicką, miasto szykuje projekt przebudowy

Robotnicy ustawili tymczasowe klatki podpierające przęsła wiaduktu nad ul. Siemianowicką, co pozwala zachować ruch kolejowy i samochodowy do czasu docelowej przebudowy. W Bytomiu trwają przygotowania do opracowania dokumentacji, która ma wskazać kierunek prac i umożliwić pozyskanie dofinansowania.
- Zabezpieczenia w Bytomiu
- Dokumentacja przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką
Zabezpieczenia w Bytomiu
Po kontrolach technicznych wykonawca wzmocnił konstrukcję wiaduktu nad ul. Siemianowicką i linią kolejową nr 131 — ustawiono klatki podpierające przęsła i uzupełniono elementy systemu odwodnienia. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie ruchu pod obiektem, choć jedno z przęseł jezdni pozostaje wyłączone. Jak podkreślił zastępca prezydenta Michał Bieda:
– Ekspertyza techniczna wiaduktu oraz przeglądy kontrolne jednoznacznie wykazały, że wiadukt nad ul. Siemianowicką jest w złym stanie technicznym i niezbędna jest jego przebudowa – mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. – W lipcu wprowadzone zostało zwężenie jezdni na wiadukcie, a teraz wykonano dodatkową podporę przęsła wyłączonej z ruchu jezdni. Do czasu przebudowy całego wiaduktu konieczne będzie utrzymanie zwężenia w rejonie wiaduktu na DW 911 – dodaje wiceprezydent Michał Bieda.
Dokumentacja przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką
Pierwszym krokiem do kompleksowej przebudowy obiektu na al. Jana Pawła II (ciąg DW 911) będzie przygotowanie projektu. Na początku listopada Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu podpisał umowę z firmą FASYS Mosty Sp. z o.o. z Wrocławia na opracowanie dokumentacji. Wartość umowy to prawie 533 tys. zł, z czego 200 tys. zł to dofinansowanie z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Wykonawca ma 12 miesięcy na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie decyzji niezbędnych do rozpoczęcia prac.
Zakres projektu obejmuje rozbiórkę istniejących wiaduktów w obu kierunkach oraz budowę nowych obiektów zgodnych z obowiązującymi przepisami. Realizacja inwestycji ma być etapowana tak, by utrzymać ciągłość ruchu na DW 911 — po jednym pasie w każdą stronę podczas robót.
na podstawie: MZDiM Bytom.
Autor: krystian

