Dlaczego pedagogika to popularny kierunek studiów?

Studia pedagogiczne to jedne z bardziej popularnych kierunków studiów w Polsce. Do popularnych studiów pedagogicznych w naszym kraju należy pedagogika przedszkolna ii wczesnoszkolna Katowice. Jest to dość zaskakujące, choćby dlatego, że pracownicy placówek typu przedszkole czy nauczyciele klas 1-3 wcale nie zarabiają dużych pieniędzy wręcz odwrotnie.
Studia w zakresie przedmiotu pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna Katowice kończą się zdaniem wszystkich egzaminów a także obroną pracy magisterskiej. Absolwent studiów magisterskich po ukończeniu kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna uzyska tytuł magistra pedagogiki w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dzięki temu, zdobędzie kwalifikacje do pracy w przedszkolu i w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Jaką wiedzę zdobywa się w trakcie nauki na wspomnianym kierunku?
Po ukończeniu studiów pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna absolwent takich studiów ma wiedzę z zakresu:
Wiedzy w zakresie: głównych problemów pedagogiki uwzględnieniem pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
podstawowych koncepcji rozwoju człowieka, wychowania i kształcenia, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
wiedzę z zakresu procesów wychowania i kształcenia, uwzględniając wybrane obszary z zakresu biologii, filozofii, historii, socjologii, psychologii, antropologii, realizowanych na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
wiedzę z zakresu projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych a także wybranych metod, technik i narzędzi badawczych
wiedzę z zakresu głównych środowisk wychowawczych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wraz z ich specyfiką i procesami w nich zachodzącymi
wiedzę z zakresu alternatywnych form edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
wiedzę z zakresu funkcjonowania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
wiedzę z zakresu współczesnych technologii informacyjnych i ich roli w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
wiedze w zakresie podstawowych teorii procesu wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz różnorodnych determinantów przebiegu tych procesów
wiedzę na temat zróżnicowania możliwości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym determinowanych różnymi czynnikami natury biologicznej, psychologicznej, pedagogicznej, społecznej i kulturowej
Osoba, która tytułuje się tytułem magistra pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w swojej pracy potrafi dokonać:
diagnozy i oceny różnych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych
analizy i interpretacji różnych sytuacji wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych
analizy przykładów badań edukacyjnych oraz projektowania i realizacji badań własnych w odniesieniu do wczesnej edukacji dziecka
wykorzystania współczesnych technologii informacyjnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej
identyfikowania zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz stosowania indywidualizacji w procesie edukacyjnym
efektywnej pracy z dziećmi z różnych środowisk kulturowych
wykorzystania różnorodnych pomocy dydaktycznych w pracy z dziećmi
projektowania, realizacji oraz ewaluacji programu kształcenia adekwatnie do potrzeb i możliwości dzieci
rozpoznania i analizy specyficznych cech środowiska oraz podejmowania działań na rzecz wykorzystania ich w pracy z dziećmi
dostosowania metod i form pracy dydaktyczno-wychowawczej do sformułowanych celów wychowania i kształcenia
udzielania pomocy i wsparcia dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski