Dlaczego pedagogika to popularny kierunek studiów?

Studia pedagogiczne to jedne z bardziej popularnych kierunków studiów w Polsce. Do popularnych studiów pedagogicznych w naszym kraju należy pedagogika przedszkolna ii wczesnoszkolna Katowice. Jest to dość zaskakujące, choćby dlatego, że pracownicy placówek typu przedszkole czy nauczyciele klas 1-3 wcale nie zarabiają dużych pieniędzy – wręcz odwrotnie.

Studia w zakresie przedmiotupedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna Katowice kończą się zdaniem wszystkich egzaminów a także obroną pracy magisterskiej. Absolwent studiów magisterskich po ukończeniu kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna uzyska tytuł magistra pedagogiki w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dzięki temu, zdobędzie kwalifikacje do pracy w przedszkolu i w klasach 1-3 szkoły podstawowej.

Jaką wiedzę zdobywa się w trakcie nauki na wspomnianym kierunku?

Po ukończeniu studiów pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna absolwent takich studiów ma wiedzę z zakresu:

  • Wiedzy w zakresie: głównych problemów pedagogiki uwzględnieniem pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej

  • podstawowych koncepcji rozwoju człowieka, wychowania i kształcenia, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;

  • wiedzę z zakresu procesów wychowania i kształcenia, uwzględniając wybrane obszary z zakresu biologii, filozofii, historii, socjologii, psychologii, antropologii, realizowanych na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

  • wiedzę z zakresu projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych a także wybranych metod, technik i narzędzi badawczych

  • wiedzę z zakresu głównych środowisk wychowawczych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wraz z ich specyfiką i procesami w nich zachodzącymi

  • wiedzę z zakresu alternatywnych form edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

  • wiedzę z zakresu funkcjonowania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

  • wiedzę z zakresu współczesnych technologii informacyjnych i ich roli w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

  • wiedze w zakresie podstawowych teorii procesu wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz różnorodnych determinantów przebiegu tych procesów

  • wiedzę na temat zróżnicowania możliwości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym determinowanych różnymi czynnikami natury biologicznej, psychologicznej, pedagogicznej, społecznej i kulturowej

Osoba, która tytułuje się tytułem magistra pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w swojej pracy potrafi dokonać:

  • diagnozy i oceny różnych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych

  • analizy i interpretacji różnych sytuacji wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych

  • analizy przykładów badań edukacyjnych oraz projektowania i realizacji badań własnych w odniesieniu do wczesnej edukacji dziecka

  • wykorzystania współczesnych technologii informacyjnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej

  • identyfikowania zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz stosowania indywidualizacji w procesie edukacyjnym

  • efektywnej pracy z dziećmi z różnych środowisk kulturowych

  • wykorzystania różnorodnych pomocy dydaktycznych w pracy z dziećmi

  • projektowania, realizacji oraz ewaluacji programu kształcenia adekwatnie do potrzeb i możliwości dzieci

  • rozpoznania i analizy specyficznych cech środowiska oraz podejmowania działań na rzecz wykorzystania ich w pracy z dziećmi

  • dostosowania metod i form pracy dydaktyczno-wychowawczej do sformułowanych celów wychowania i kształcenia

  • udzielania pomocy i wsparcia dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi