Serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn są niezwykle ważnym elementem w działalności nowoczesnego biznesu. Dotyczy to przede wszystkim sytuacji na obecnym rynku, który przeżywa kryzys. W takim czasie firmy jak https://kryzysowy.marketing wyciągają pomocną dłoń do firm narażonych na skutki wspomnianego kryzysu rynkowego. Można to zauważyć szczególnie w momencie początkowego rozwoju firmy, ale już na etapie dojrzałości przedsiębiorstwa dodatkowa promocja pomoże zwiększyć sprzedaż. Zastanówmy się więc jakie są główne korzyści dla firmy, która aktywnie działa w social media poprzez prowadzenie Linkedin czy fanpage firmowego na FB.

Korzyści dla firmy działającej w social media

Komunikacja zwrotna

Profil firmowy może stanowić łatwy dla klienta kanał komunikacyjny. Nie potrzeba wysyłać e-maila, dzwonić na wybrany numer telefonu, wystarczy jedynie wysłać wiadomość poprzez firmowego fanpage’a na Facebooku czy też inne konto w serwisie społecznościowym. Jeśli użytkownik widzi, że firma aktywnie i regularnie zamieszcza nowe posty to znak, że odpowiedź na swoje pytanie powinien uzyskać szybko.

Kreowanie marki i wizerunku oraz budowanie zaufania

Użytkownicy mogą wypracować sobie opinię o firmie na podstawie tego jak regularnie oraz jak bardzo jakościowo przywiązuje wagę do działalności w serwisach społecznościowych. Jeśli firma aktywnie odpowiada na komentarze, udziela pomocy, reaguje na potrzeby i pomysły użytkowników to będzie miało to pozytywny wpływ na to jak będzie postrzegana w internecie. Warto przy okazji zmniejszyć dystans między klientem a przedsiębiorstwem poprzez publikowanie ciekawostek związanych z tym jak przebiega praca w firmie, o tym co ciekawego dzieje się w branży i tym podobne informacje, które sprawiają wrażenie otwartości.

Nowi pracownicy i nowi kontrahenci

Serwis społecznościowy może pomóc w rekrutacji nowych pracowników. Może też wspomóc firmę w poszukiwaniu nowych odbiorców usług lub towarów. Szczególnie pod tym względem jest rozbudowany LinkedIn, który umożliwia powiązanie ofert pracy z profilem firmowym. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby oferty pracy publikować również w innych serwisach społecznościowych.

Lepsze wyniki w wyszukiwarce

Linkowanie do strony firmowej lub wpisów na blogu firmowym z pewnością wpłynie pozytywnie na samą moc pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Szczególnie jeśli wpisy na blogu są naturalną treścią, która wkomponowuje się w pozostałe posty publikowane na przykład na Facebooku.

Efektywna płatna reklama

Reklama proponowana przez serwisy społecznościowe może być bardzo szczegółowo ukierunkowana, a dzięki temu można obniżyć koszty związane z niewłaściwym targetowaniem promocji. Większość portali umożliwia przykładowo wybór odbiorców reklamy według wieku, zainteresowań, płci i miejsca zamieszkania. Tak ukierunkowana reklama ma większe szanse powodzenia.