O rozpatrywaniu skarg pasażerów linii lotniczych



Rzecznik Konsumentów w Bytomiu przypomina, że od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez przedsiębiorcę reklamacji, może rozwiązać spór polubownie.
 
Od kwietnia 2019 roku podmiotem uprawnionym do polubownego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Instrukcje składania wniosku i formularze są dostępne na: http://www.pasazerlotniczy.gov.pl/.
 
Do Rzecznika Praw Pasażera od 1 kwietnia 2019r. wpłynęło ok. 4600 wniosków. Wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu. 
Szczegółowe informacje w zakładce https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/zloz-wniosek.

Autor: AK
Zdjęcia: www.pixabay.com