O wyzwaniach stojących przed środowiskiem tanecznym w Polsce i kondycji instytucji zajmujących się tą formą sztuki, rozmawiano podczas finału II Kongresu Tańca w Warszawie, w którym czynnie uczestniczyli przedstawiciele Teatru Rozbark oraz wiceprezydent Adam Fras.
Przypomnijmy, że kongres rozpoczął się pod koniec ubiegłego roku od kilkuetapowych konsultacji z polskim środowiskiem tańca, w ramach których został wypracowany program działania dla instytucji, organizacji, aktywistów związanych ze sztuką tańca. Podczas spotkania wieńczącego II Kongres Tańca, które odbywało się od 26 do 29 września w Warszawie, w trakcie sześciu paneli dyskusyjnych uczestnicy kongresu proponowali kompleksowe rozwiązania i przybliżali postulaty, których realizacja w kolejnych latach umożliwiłyby pozytywne zmiany w obszarach związanych z tańcem.
Poruszone zostały też problemy, z jakimi borykają się środowiska taneczne, zwłaszcza wśród tancerzy niezrzeszonych w zespołach. Rozmawialiśmy nie tylko o problemach z prawem autorskim, ale również o formach zatrudnienia artystów i ich wynagradzaniu. Ważnym tematem były też kwestie związane z kształceniem krytyków sztuki – mówi Karolina Staneczek z działu marketingu Teatru Rozbark.
Anna Piotrowska, dyrektorka Teatru Rozbark zaprezentowała działalność bytomskiej placówki, która od początku swojego istnienia angażuje się w edukacyjno-społeczne działania na rzecz dzieci i młodzieży, a także jest otwarty na współpracę z młodymi tancerzami. Programy realizowane przez bytomski teatr mają na celu wsparcie artystów reprezentujących szeroko rozumiany teatr tańca i ruchu.
Bytom, w którym funkcjonuje jedna z pięciu szkół baletowych w kraju oraz Wydział Teatru Tańca AST, to miejsce szczególne dla tańca. Podczas kongresu spotkaliśmy absolwentów bytomskiego wydziału, którzy dziś tworzą m.in. na scenach Teatru Narodowego czy Teatru Żydowskiego – mówi Karolina Staneczek.
Warto też dodać, że Teatr Rozbark wziął udział w walnym zebraniu Polskiej Sieci Tańca – pierwszej sformalizowanej sieci centrów wspierających sztukę tańca w naszym kraju. Ponieważ epidemia pokrzyżowała tegoroczny repertuar, uczestnicy skupili się na planowaniu przyszłych spektakli i szukaniu dobrych rozwiązań na rzeczywistość, w jakiej znalazła się kultura.
Przypomnijmy, że kongres rozpoczął się pod koniec ubiegłego roku od kilkuetapowych konsultacji z polskim środowiskiem tańca, w ramach których został wypracowany program działania dla instytucji, organizacji, aktywistów związanych ze sztuką tańca. Podczas spotkania wieńczącego II Kongres Tańca, które odbywało się od 26 do 29 września w Warszawie, w trakcie sześciu paneli dyskusyjnych uczestnicy kongresu proponowali kompleksowe rozwiązania i przybliżali postulaty, których realizacja w kolejnych latach umożliwiłyby pozytywne zmiany w obszarach związanych z tańcem.
Poruszone zostały też problemy, z jakimi borykają się środowiska taneczne, zwłaszcza wśród tancerzy niezrzeszonych w zespołach. Rozmawialiśmy nie tylko o problemach z prawem autorskim, ale również o formach zatrudnienia artystów i ich wynagradzaniu. Ważnym tematem były też kwestie związane z kształceniem krytyków sztuki – mówi Karolina Staneczek z działu marketingu Teatru Rozbark.
Anna Piotrowska, dyrektorka Teatru Rozbark zaprezentowała działalność bytomskiej placówki, która od początku swojego istnienia angażuje się w edukacyjno-społeczne działania na rzecz dzieci i młodzieży, a także jest otwarty na współpracę z młodymi tancerzami. Programy realizowane przez bytomski teatr mają na celu wsparcie artystów reprezentujących szeroko rozumiany teatr tańca i ruchu.
Bytom, w którym funkcjonuje jedna z pięciu szkół baletowych w kraju oraz Wydział Teatru Tańca AST, to miejsce szczególne dla tańca. Podczas kongresu spotkaliśmy absolwentów bytomskiego wydziału, którzy dziś tworzą m.in. na scenach Teatru Narodowego czy Teatru Żydowskiego – mówi Karolina Staneczek.
Warto też dodać, że Teatr Rozbark wziął udział w walnym zebraniu Polskiej Sieci Tańca – pierwszej sformalizowanej sieci centrów wspierających sztukę tańca w naszym kraju. Ponieważ epidemia pokrzyżowała tegoroczny repertuar, uczestnicy skupili się na planowaniu przyszłych spektakli i szukaniu dobrych rozwiązań na rzeczywistość, w jakiej znalazła się kultura.
Galeria zdjęć:
Autor: AK
Zdjęcia: arch. UM Bytom