Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest przygotowany do realizacji programu "Dobry Start", w ramach którego będzie wypłacać świadczenie 300 plus. Program uprawnia do jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej na profilu PUE.
Na PUE stworzony jest specjalny kreator wniosków przy „Dobrym Starcie”. To pomoże uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie. Pracownicy ZUS w placówkach Zakładu będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+.
- Jeżeli ktoś będzie miał problem w założeniu profilu na PUE, bądź wypełnieniu wniosku, zachęcamy do kontaktu z nami, nasi eksperci z Sali Obsługi Klienta pomogą w tym zakresie - informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Obecnie wsparcie z programu „Dobry Start” otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.