Już w najbliższy weekend, 25 czerwca, na szlak wyruszą pociągi Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. W tym roku podróżnych czekają nowości. Oprócz trzech par pociągów prowadzonych lokomotywą spalinową na trasie Bytom -Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie uruchomione zostaną także niedzielne przejazdy parowozem na odcinku Bytom Karb Wąskotorowy -Tarnowskie Góry. Dodatkowo, w każdą niedzielę na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy o 12:15 i 15:15 na chętnych czekać będą przewodnicy gotowi oprowadzić i opowiedzieć o historii wąskiej kolei.

Pociągi prowadzone lokomotywą spalinową kursować będą z Bytomia do Miasteczka Śląskiego, a po drodze zatrzymają się, między innymi, na historycznej stacji Bytom Karb Wąskotorowy, w Suchej Górze w pobliżu Rezerwatu Segiet, koło słynnej Zabytkowej Kopalni Srebra (wpisanej niedawno na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO) oraz przy Zalewie Nakło-Chechło. Przystanek początkowy znajduje się na peronie wąskotorowym (peron V) dworca głównego w Bytomiu. Bilety w cenie 20 zł normalny oraz 12 zł ulgowy można nabyć u obsługi pociągu. Bagaż, w tym rowery i wózki dziecięce, przewożony będzie bezpłatnie wagonie bagażowym.

b

Pociągi prowadzone lokomotywą parową kursować będą z stacji Bytom Karb Wąskotorowy (Bytom, ul. Reja) przez przystanki Sucha Góra, Kopalnia Srebra do stacji Tarnowskie Góry Wąskotorowe. Dwie pary kursów odbywać się będą od 3 lipca do 11 września w każdą niedzielę. Jest to znakomita okazja aby zapoznać się z dawną techniką kolejową w postaci 72-letniego parowozu typu Ryś, pochodzącego z Zakładów Cynkowych Szopienice, przywróconego do życia po ponad 50 latach postoju. Bilety w cenie 35 zł normalny TAM/POWRÓT, 25 zł ulgowy TAM/POWRÓT, 25 zł normalny TAM i 15 zł ulgowy TAM do nabycia u obsługi pociągu.

Szczegółowy rozkład jazdy można znaleźć na stronie internetowej kolei wąskotorowej pod adresem http://sgkw.eu oraz na profilu w serwisie Facebook: https://www.facebook.com/GKWBytom/

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to najstarsza nieprzerwanie czynna kolej wąskotorowa na świecie - powstała w roku 1853 i przez ponad 140 lat służyła tutejszemu przemysłowi przewożąc węgiel, rudy metali, czy kamień. Gęsta sieć wąskich torów łączyła większość górnośląskich hut i kopalń, rozciągała się od Raciborza na południu po Szopienice na wschodzie oraz Bibielę na północy. Od roku 2002 kolej służy już tylko przewozowi turystów, a utrzymują ją pasjonaci skupieni w Stowarzyszeniu Górnośląskich Kolei Wąskotorowych przy nieocenionym wsparciu samorządów.