Pozycjonowanie strony to na tyle złożony proces, że jego charakterystyka różni się w zależności od rodzaju klienta, branży a także jeśli chodzi o poszczególnych usługodawców. Każda agencja marketingu internetowego przez lata działania wykształca bowiem własne sprawdzone metody na wywindowanie pozycji w rankingu wyszukiwarki. Na szczęście istnieją jednak wspólne mianowniki, którymi za radą ekspertów zajmiemy się w poniższym krótkim artykule.
Zwróć uwagę na doświadczenie użytkownika i pozytywnie odróżnij się od konkurencji
Google coraz bardziej podkreśla, że optymalizacja powinna dotyczyć nie tylko wymogów wyszukiwarki, ale także skupiać się na zapewnianiu naszym przeglądającym doświadczenia na wysokim poziomie. W zbiorze czynników ocenianych przez giganta z Moutain View znajdziemy zatem takie zagadnienia jak dostosowanie szablonu do urządzeń przenośnych, obecność certyfikatu bezpiecznego połączenia (protokół HTTPS) a także brak treści i elementów szkodliwych dla internautów.
W poczet tak zwanych Page Experience Signals wchodzą jeszcze takie składniki jak Core Web Vitals, które mierzą tempo ładowania się strony, jej czas reakcji a także stabilność wizualną. Widzimy zatem, że techniki pozycjonowania stron internetowych zmieniły się znacznie na korzyść użytkowników. W związku z tym aby osiągnąć upragnioną lokatę w TOP 10 będziemy musieli zwrócić się do specjalistów w dziedzinie UX (User Experience/doświadczenie użytkownika). To oni, pracujący ramię w ramię z innymi fachowcami, zapewnią szablonowi funkcjonalność i intuicyjność, co z pewnością wpłynie na nasze wyniki sprzedażowe.
Twórz przyciągające treści, by wyprzedzić rynkowych rywali!
Content marketing nie bez powodu nosi miano króla promocji w internecie, to właśnie na materiałach tekstowych umieszczanych przez nas w świecie WWW oparta jest całość pozycjonowania. Zarówno treści publikowane wewnętrznie (na naszej stronie) oraz zewnętrznie (poza naszym adresem) wpływają na to jak dobrze pozycjonowana jest dana witryna. Oczywiście warto zainwestować na tym odcinku w pomoc profesjonalnych redaktorów i copywriterów ze specjalistyczną wiedzą z zakresu naszej branży. Znajdziemy ich w agencjach interaktywnych takich jak chociażby Afterweb, gdzie u boku innych fachowców pracują na Twój awans w rankingach Google.
Pomoc ekspertów jest dziś o tyle istotna, że wyszukiwarka posługuje się coraz bardziej wyrafinowanymi narzędziami mającymi odróżniać teksty wartościowe od tych generycznych i słabej jakości. Algorytmy takie jak EAT, BERT czy SMITH dzięki użyciu sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia się są aktualnie w stanie nie tylko ocenić naszą wiarygodność oraz autorytet, ale także zrozumieć istotę danego artykułu od poziomu pojedynczych zdań, przez akapity, aż po bardziej złożone całości.