Stanęły już rusztowania na elewacji budynku, w którym mieści się sala sesyjna oraz kancelaria Rady Miejskiej. Obiekt przy ul. Parkowej 2 doczeka się kompleksowej termomodernizacji, a koszt inwestycji to prawie 2 mln zł.
Przybudówka do zabytkowego gmachu Urzędu Miejskiego w Bytomiu, powstała w latach 70. ubiegłego wieku. Prosta, toporna bryła „doczepiona” do zabytkowego klasycystycznego gmachu ratusza, jak większość budynków powstałych za komuny - nie zachwyca.
Ponadto obiekt nie był remontowany wiele lat, co nie tylko widać gołym okiem, ale i czuć, zwłaszcza zimą, kiedy na obrady Rady Miejskiej, czy inne spotkania organizowane w sali sesyjnej, lepiej nie przychodzić bez wierzchniego okrycia.
- Straty ciepła są duże. Ciepło ucieka przez stare, nieocieplone mury i nieszczelne okna, co widać w rachunkach za utrzymanie budynku. Dzięki modernizacji energetycznej budynku, w znacznym stopniu ograniczymy to zjawisko i podwyższymy jego standard energetyczny, a w efekcie zaoszczędzimy na energii - mówi Krzysztof Maksysz, naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji i Remontów.
Cieplej i efektywniej
Modernizacja energetyczna obejmuje m.in. ocieplenie ścian i piwnic, a także zaizolowanie stropów, wymianę okien, drzwi i oświetlenia na energooszczędne. Zmodernizowana zostanie też instalacja centralnego ogrzewania, a cały budynek dostosowany do przepisów przeciwpożarowych.
Projekt realizowany jest w ramach poddziałania 4.3.1 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej - ZIT. Inwestycja ma zostać zrealizowana w II kwartale 2023 roku.