W sobotę 20 maja na całym odcinku ulicy Miarki od skrzyżowania z ul. Zabrzańską do skrzyżowania z ul. Matejki drogowcy odtworzą oznakowanie poziome - pasy, linie. Prace drogowe związane z oznakowaniem będą prowadzone tylko przy sprzyjającej pogodzie.

Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie oraz systematycznie rozbudowuje Izbę Tradycji, czyli niewielkie, ale bardzo interesujące muzeum, gdzie prezentowane są pamiątki związane z Górnośląskimi Kolejami Wąskotorowymi. Najstarsza wąskotorówka Na mapach kolei wąskotorowych Bytom zajmuje wyjątkowe miejsce. To tu, nieprzerwanie od 1853 roku działa najstarsza czynna linia kolei wąskotorowej na świecie. Obsługuje ona trasę o długości 21 km, której przystanek początkowy znajduje się na peronie wąskotorowym dworca głównego w Bytomiu. Pociągi na tej trasie zatrzymują się na dziesięciu stacjach, między innymi na zabytkowej stacji Bytom Karb Wąskotorowy, w Suchej Górze w pobliżu rezerwatu Segiet, przy Zabytkowej Kopalni Srebra oraz zalewie Nakło-Chechło, chętnie odwiedzanym przez mieszkańców regionu szczególnie w sezonie wakacyjnym. Górnośląskie Koleje Wąskotorowe są jednym z kilkudziesięciu obiektów na Szlaku Zabytków Techniki, który łączy najważniejsze i najciekawsze pod względem turystycznym, historycznym czy architektonicznym obiekty przemysłowe na Śląsku i przyciąga turystów jak magnes. Co roku poznanie najcenniejszych atutów tych obiektów umożliwia Święto Szlaku Zabytków Techniki, czyli Industriada. Przez 150 lat kolej służyła celom industrialnym. Jej rola była nie do przecenienia zwłaszcza w okresie intensywnego rozwoju przemysłu na Śląsku, kiedy przewoziła węgiel, rudy metali czy kamień, łącząc gęstą siecią wąskich torów większość górnośląskich hut i kopalń. Od roku 2003 kolej służy już tylko przewozowi turystów, a utrzymywana jest dzięki pracy i zaangażowaniu pasjonatów skupionych wokół Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz wsparciu samorządów, w tym Miasta Bytomia, które od 2021 roku jest członkiem Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych." src="https://www.bytom.pl/assets/pics/aktualnosci/2023-05/DJI_0456.jpg?1684416090657" alt="Jedna z największych atrakcji turystycznych w Bytomiu i na Śląsku Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to jedna z największych atrakcji turystycznych w naszym regionie oraz jeden z najważniejszych elementów Szlaku Zabytków Techniki. Można nimi dojechać do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach, Rezerwatu „Segiet” w Bytomiu - Suchej Górze oraz nad Zalew Nakło - Chechło. Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych powstało w roku 2003, a celem jego istnienia jest zachowanie w jak najlepszym stanie istniejących linii, budynków i taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz ochrona dziedzictwa przemysłowego. Jego wolontariusze i pracownicy wykonują prace obejmujące wszelkie aspekty działania firmy kolejowej - od utrzymania porządku na terenie stacji i wzdłuż torów poprzez remonty nawierzchni kolejowej, remonty taboru aż po prowadzenie wszelkiej niezbędnej dokumentacji. Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych co roku bierze udział w Industriadzie, największym festiwalu dziedzictwa przemysłowego w Polsce, organizuje przejazdy na trasie Bytom Wąskotorowy - Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie oraz systematycznie rozbudowuje Izbę Tradycji, czyli niewielkie, ale bardzo interesujące muzeum, gdzie prezentowane są pamiątki związane z Górnośląskimi Kolejami Wąskotorowymi. Najstarsza wąskotorówka Na mapach kolei wąskotorowych Bytom zajmuje wyjątkowe miejsce. To tu, nieprzerwanie od 1853 roku działa najstarsza czynna linia kolei wąskotorowej na świecie. Obsługuje ona trasę o długości 21 km, której przystanek początkowy znajduje się na peronie wąskotorowym dworca głównego w Bytomiu. Pociągi na tej trasie zatrzymują się na dziesięciu stacjach, między innymi na zabytkowej stacji Bytom Karb Wąskotorowy, w Suchej Górze w pobliżu rezerwatu Segiet, przy Zabytkowej Kopalni Srebra oraz zalewie Nakło-Chechło, chętnie odwiedzanym przez mieszkańców regionu szczególnie w sezonie wakacyjnym. Górnośląskie Koleje Wąskotorowe są jednym z kilkudziesięciu obiektów na Szlaku Zabytków Techniki, który łączy najważniejsze i najciekawsze pod względem turystycznym, historycznym czy architektonicznym obiekty przemysłowe na Śląsku i przyciąga turystów jak magnes. Co roku poznanie najcenniejszych atutów tych obiektów umożliwia Święto Szlaku Zabytków Techniki, czyli Industriada. Przez 150 lat kolej służyła celom industrialnym. Jej rola była nie do przecenienia zwłaszcza w okresie intensywnego rozwoju przemysłu na Śląsku, kiedy przewoziła węgiel, rudy metali czy kamień, łącząc gęstą siecią wąskich torów większość górnośląskich hut i kopalń. Od roku 2003 kolej służy już tylko przewozowi turystów, a utrzymywana jest dzięki pracy i zaangażowaniu pasjonatów skupionych wokół Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz wsparciu samorządów, w tym Miasta Bytomia, które od 2021 roku jest członkiem Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych." width="1400" height="933">

W trakcie prowadzonych prac ulica Miarki będzie przejezdna, jednak wystąpią czasowe utrudnienia drogowe. Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do zmian w organizacji ruchu. W ramach prac związanych z oznakowaniem poziomym, drogowcy uzupełnią także braki w oznakowaniu pionowym, tak aby było ono zgodne z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu.