Merchandising 2 rzeczy, które musisz wiedzieć

2 min czytania
Merchandising  2 rzeczy, które musisz wiedzieć

Działania merchandisingowe polegają na zapewnieniu dostępności produktów w punkcie sprzedaży. Jednak nie ograniczają się one tylko do wystawienia towaru na półki, ale obejmują też szereg innych działań. Na czym polega merchandising profesjonalny?

  1. Czym jest merchandising?
  2. Jakie usługi oferuje agencja merchandisingowa?

W merchandisingu najistotniejsza jest prawidłowa ekspozycja placówek handlowych oraz sprzedawanych w nich produktów. Wbrew pozorom skuteczny merchandising nie jest prostym zadaniem, dlatego warto powierzyć to profesjonalistom. Klienci są zalewani komunikatami reklamowymi i często gubią się w gąszczu ofert i promocji, dlatego odpowiednie zaprezentowanie towarów ma kluczowe znaczenie dla skutecznej obsługi.

Czym jest merchandising?

Chodź merchandising kojarzy się często z wystawieniem towarów na półki, praca merchandisera nie zawsze ogranicza się tylko do tego. Wszystko dlatego, że istotna jest nie tylko faktyczna dostępność produktów w sklepie. Bardzo ważna jest również ich obecność we właściwych miejscach w placówce sprzedaży oraz kolejność ich wystawienia. Należy też trzymać się standardów ekspozycyjnych danej marki i dbać o właściwą komunikację z konsumentem oraz odpowiedni opis cenowy. Merchandising ma też informować klientów o lokalizacji punktu sprzedaży oraz aktualnych promocjach. Agencja merchandisingowa świadcząca usługi profesjonalnego merchandisingu zajmuje się też grupowaniem takich samych produktów, aby stworzyć wrażenie zasobności, usuwaniem pustych miejsc na półkach, czy ustawieniem obok siebie towarów powiązanych tematycznie. Usługi merchandisingowe obejmują też porządkowanie przestrzeni handlowej. Jeśli interesują Cię usługi merchandisingowe, zajrzyj na stronę https://oexcursor.pl/oferta/merchandising-profesjonalny/.

Jakie usługi oferuje agencja merchandisingowa?

Działania merchandisingowe mają przede wszystkim zwiększyć sprzedaż, dlatego główną rolą merchandisingu profesjonalnego jest wpływ na decyzję zakupowe klientów. Akcje powinny skłaniać klientów do zakupu danych produktów, dlatego ważne jest zachęcanie ich do odwiedzenia sklepu, przy zastosowaniu odpowiednich form promocji zewnętrznej. Istotne jest również informowanie o nowościach, które pojawiają się w sprzedaży. Działania merchandisingowe są skierowane zarówno do nowych klientach, jak i stałych klientów. Agencja merchandisingowa dopasowuje swoje działania do indywidualnych potrzeb, z uwzględnieniem rodzaju branży klienta. Działanie merchandisingowe obejmują między innymi przygotowanie strategii obecności produktu w punkcie sprzedaży, właściwą prezentację ekspozycji czy kontrolę terminów przydatności produktów. Raportowanie działań daje pewność, że usługa jest wykonana prawidłowo.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

faktybytom_kf