Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Bytom

O czym warto wiedzieć - wyprzedaże



W okresie wakacji trwają wyprzedaże i przeceny różnych towarów. Należy pamiętać, że konsumentowi przysługują takie same prawa jak przy zakupach w cenach regularnych. Oznacza to, że odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady towaru trwa 2 lata i tyle czasu konsument ma na złożenie reklamacji.

Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu informuje, że:
 
- towar pełnowartościowy kupiony w sklepie stacjonarnym nie podlega zwrotowi, wymianie. Warto jednak sprawdzać czy sprzedawca nie ma w tym zakresie indywidualnych warunków,

-  w sprzedaży na odległość czy poza lokalem można odstąpić od umowy w terminie 14 dni. Sprzedawca jest zobowiązany  udzielić konsumentowi pełnej informacji jeszcze przed zawarciem umowy, jeżeli konsument nie zostanie poinformowany prawo do to wydłuża się do 12 miesięcy,

-  reklamację  usługi turystycznej można złożyć w terminie 3 lat od jej zakończenia imprezy,

- konsumentem jest osoba fizyczna, która podejmuje czynność prawną z przedsiębiorcą  bezpośrednio nie związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Więcej informacji  warto zasięgać na strony internetowej m.in.www.uokik.gov.pl, www.konsument.gov.pl, a dla mieszkańców Bytomia informacji udziela Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu - tel 32 28 36 138, 177.   

Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: www.pixabay.com