W okresie wakacji trwają wyprzedaże i przeceny różnych towarów. Należy pamiętać, że konsumentowi przysługują takie same prawa jak przy zakupach w cenach regularnych. Oznacza to, że odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady towaru trwa 2 lata i tyle czasu konsument ma na złożenie reklamacji.
Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu informuje, że:
- towar pełnowartościowy kupiony w sklepie stacjonarnym nie podlega zwrotowi, wymianie. Warto jednak sprawdzać czy sprzedawca nie ma w tym zakresie indywidualnych warunków,
- w sprzedaży na odległość czy poza lokalem można odstąpić od umowy w terminie 14 dni. Sprzedawca jest zobowiązany udzielić konsumentowi pełnej informacji jeszcze przed zawarciem umowy, jeżeli konsument nie zostanie poinformowany prawo do to wydłuża się do 12 miesięcy,
- reklamację usługi turystycznej można złożyć w terminie 3 lat od jej zakończenia imprezy,
- konsumentem jest osoba fizyczna, która podejmuje czynność prawną z przedsiębiorcą bezpośrednio nie związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Więcej informacji warto zasięgać na strony internetowej m.in.www.uokik.gov.pl, www.konsument.gov.pl, a dla mieszkańców Bytomia informacji udziela Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu - tel 32 28 36 138, 177.
Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu informuje, że:
- towar pełnowartościowy kupiony w sklepie stacjonarnym nie podlega zwrotowi, wymianie. Warto jednak sprawdzać czy sprzedawca nie ma w tym zakresie indywidualnych warunków,
- w sprzedaży na odległość czy poza lokalem można odstąpić od umowy w terminie 14 dni. Sprzedawca jest zobowiązany udzielić konsumentowi pełnej informacji jeszcze przed zawarciem umowy, jeżeli konsument nie zostanie poinformowany prawo do to wydłuża się do 12 miesięcy,
- reklamację usługi turystycznej można złożyć w terminie 3 lat od jej zakończenia imprezy,
- konsumentem jest osoba fizyczna, która podejmuje czynność prawną z przedsiębiorcą bezpośrednio nie związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Więcej informacji warto zasięgać na strony internetowej m.in.www.uokik.gov.pl, www.konsument.gov.pl, a dla mieszkańców Bytomia informacji udziela Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu - tel 32 28 36 138, 177.
Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: www.pixabay.com