UM Bytom: O czym warto wiedzieć - wyprzedaże

1 min czytania

W okresie wakacji trwają wyprzedaże i przeceny różnych towarów. Należy pamiętać, że konsumentowi przysługują takie same prawa jak przy zakupach w cenach regularnych. Oznacza to, że odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady towaru trwa 2 lata i tyle czasu konsument ma na złożenie reklamacji.

Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu informuje, że:

- towar pełnowartościowy kupiony w sklepie stacjonarnym nie podlega zwrotowi, wymianie. Warto jednak sprawdzać czy sprzedawca nie ma w tym zakresie indywidualnych warunków,

- w sprzedaży na odległość czy poza lokalem można odstąpić od umowy w terminie 14 dni. Sprzedawca jest zobowiązany udzielić konsumentowi pełnej informacji jeszcze przed zawarciem umowy, jeżeli konsument nie zostanie poinformowany prawo do to wydłuża się do 12 miesięcy,

- reklamację usługi turystycznej można złożyć w terminie 3 lat od jej zakończenia imprezy,

- konsumentem jest osoba fizyczna, która podejmuje czynność prawną z przedsiębiorcą bezpośrednio nie związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Więcej informacji warto zasięgać na strony internetowej m.in. www.uokik.gov.pl, www.konsument.gov.pl, a dla mieszkańców Bytomia informacji udziela Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu - tel 32 28 36 138, 177.

Autor:Tomasz Sanecki
Zdjęcia: www.pixabay.com

Urząd Miejski w Bytomiu, bytom.pl/, bytom.pl/o-czym-warto-wiedziec-wyprzedaze

Autor: krystian