Dlaczego pozycjonowanie nie działa? Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron

Pozycjonowanie strony to bardzo złożony proces, wymagający podjęcia różnego rodzaju działań, które wpłyną na zwiększenie widoczności witryny w sieci. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, konieczne jest wykonanie audytu, który wykaże nam wszelkie błędy oraz niedociągnięcia wymagające poprawek. Nawet osoby mające duże doświadczenie w pozycjonowaniu popełniają błędy lub zapominają o pewnych istotnych kwestiach, dlatego tak ważne jest, by aktualizować swoją wiedzę oraz odświeżać ją, aby rutyna nie wpłynęła negatywnie na jakość naszej pracy.

  • Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu stron?
  • Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron

Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu stron?

Każda osoba działająca w internecie, czy to poprzez tworzenie różnego rodzaju treści, czy świadczenie usług lub sprzedaż produktów, chce, aby jej starania były zauważane przez jak największą ilość potencjalnych klientów. Ruch organiczny na naszej witrynie może bezpośrednio przełożyć się na zwiększenie obrotów w sklepie, wzrost zainteresowania świadczonymi usługami, czy zainteresowanie naszą działalnością, a więc na popularność. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego rodzaju celów jest zadbanie o to, by witryna internetowa była jak najlepiej zoptymalizowana. Trzeba jednak mieć na uwadze, że popełnienie błędów przy pozycjonowaniu strony może przekreślić nasze dotychczasowe starania. Warto wobec tego zaglądać do artykułów, które ukazują najczęstsze potknięcia, przykładem takiej publikacji jest ten artykuł agencji SEO z Katowic https://bizzit.eu/czego-unikac-w-pozycjonowaniu-sklepow-internetowych/. W dalszej części artykułu również postaramy się zwrócić uwagę na to, gdzie mogą pojawić się błędy lub niedopatrzenia podczas procesu optymalizacji strony.

Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron

Zaczniemy od tego, że osoby, które decydują się na zlecenie pozycjonowania swojej strony agencji SEO, bardzo często oczekują natychmiastowych rezultatów, tymczasem jest długotrwały proces, w którym na pozytywne wyniki trzeba poczekać. Rezygnacja z działań SEO po 2-3 miesiącach jest zatem dużym błędem, gdyż zainwestowane na samym początku pieniądze po prostu przepadną. Przejdźmy jednak do błędów, które popełniają specjaliści podczas samego procesu pozycjonowania.

Wybór niewłaściwych słów kluczowych

Frazy, czy też słowa kluczowe muszą być dopasowane do rodzaju prowadzonej działalności, nie mogą być też zbyt ogólne, gdyż wtedy nie pozwalają na precyzyjną odpowiedź na oczekiwania użytkowników internetu.

Brak dopasowania strony do urządzeń mobilnych

Większość z nas przegląda internet, robi zakupu, czy wyszukuje usługodawców na telefonie. W związku z tym nasza witryna musi być mobilna.

Duplikacja linków

Może zdarzyć się tak, że wiele linków prowadzi do tej samej podstrony, a każdy z nich jest zaindeksowany w wyszukiwarce jako osobny widok. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.

Lekceważenie content marketingu

Treści, jak znajdują się na naszej stronie, mają ogromne znaczenie, choćby ze względu na to, że to w nich umieszczone są zazwyczaj słowa kluczowe. Każdy tekst powinien być unikalny.

Pomijanie meta tagów i meta description

Meta description to tekst, który zachęca do tego, aby zajrzeć na naszą stronę, ma więc duże znaczenie marketingowe. Meta title można użyć także do tego, aby zawrzeć w nich słowa kluczowe.